شماره: 728 تاریخ : 1390/04/13-12:00:00

رییس جمهور در مراسم افتتاح همزمان چند پروژه عمرانی در چابهار؛

ساختن ایران، کاری مکتبی ،‌دینی و ملی است

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ساختن ایران کاری مکتبی ، دینی و ملی است ، گفت: باید ایران را به عنوان کشوری نمونه در عرصه فرهنگ ،‌ اقتصاد، عمران و آ

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی جنوب استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت اهتمام برای ساختن ، آبادانی و پیشرفت کشور اظهار داشت: همت شیطان برآن است تا از جاری شدن همت بلند ملت ایران در ساختن کشورشان جلوگیری کند.
رییس جمهور با بیان اینکه همه جای سرزمین ایران زرخیز بوده و بهترین مردم ، فرهنگ ، سرزمین و امکانات را در اختیار دارد، افزود : باید ایران را به عنوان کشوری نمونه در عرصه فرهنگ ،‌ اقتصاد، عمران و آبادانی به دنیا معرفی کنیم تا فرهنگ غنی و ناب آن مورد اقبال جهانیان قرار گیرد.
وی اظهار داشت : اگر بخواهیم در عرصه سیاسی و فرهنگی جهان موثر بوده و عزت و اقتدار کشورمان را حفظ کنیم، باید در عمران و آبادانی کشور تلاش کنیم .
رییس جمهور با بیان اینکه شیاطین و زورگویان فهمیده اند که ملت ایران تصمیم گرفته تا خود را به قله های پیشرفت و سعادت برساند و تنها ملتی است که توان و ظرفیت معرفی الگو به جهانیان را دارد ، خاطر نشان کرد: دشمنان به بهانه های مختلف قصد دارند حرکت سازندگی ملت ایران را متوقف کنند و واقعه 11 سپتامبر، حمله به افغانستان ، عراق و همچنین ایجاد ناامنی در پاکستان همه بهانه هایی برای ممانعت از پیشرفت ایران است .
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: زورگویان با شیطنت ، بهانه سازی و ایجاد تفرقه و هیاهو و با بی ادبی به ملت ایران و خادمان ملت قصد دارند حرکت سازندگی ایران را سست کنند و در چنین شرایطی نیازمند وحدت و همدلی هستیم، تا با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود ایران را آباد کنیم و ملت بزرگ ایران نشان داده اند که برای انجام این ماموریت، محکم و استوار ایستاده است .
رییس جمهور با اشاره به اظهارات سال گذشته رییس جمهور آمریکا و فلج کننده توصیف کردن تحریم های اعمال شده علیه کشورمان گفت : آنها در یک سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفته اند، اما به رغم اقدامات آنها، سرعت پیشرفت ایران نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شد و این نتیجه تصمیم یک ملت مومن برای پاسداری از ارزشهای الهی اش است .
دکتر احمدی نژاد اظهار داشت : امروز ملت ایران راه عزت ، عظمت و سرافرازی را یافته و با هدایت های الهی ایران را خواهد ساخت و حسرت نتیجه بخش بودن توطئه های دشمنان را بر دل آنها خواهد گذاشت و پرچم عدالت و توحید را در عرصه جهانی به دوش خواهد کشید.
رییس جمهور با بیان اینکه دوره ای که زورگویان بخواهند بر ملت ها و ملت ایران حکمرانی کنند گذشته است ، تصریح کرد : دولت های منطقه باید مراقب باشند که مبادا در نقشه دشمن بازی کنند چرا که تاریخ ثابت کرده است کسانی که در نقشه دشمن بازی می کنند، نامشان با خفت و ننگ در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد .
دکتر احمدی نژاد افزود : چرا باید منابع و ثروت هایی که خداوند زیر پای ملت های منطقه قرار داده است ، به جای آنکه صرف آبادانی و آزادی ملت های منطقه شود در اختیار آمریکایی ها قرار گیرد و آنان در مقابل با تحقیر ملت ها، برادران مسلمان را به جان برادران خود بیندازند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای قطعه قطعه کردن سودان اظهار داشت : کسانی که از احقاق حقوق بخشی از مردم سودان نگرانی دارند و می خواهند جنوب این کشور را مستقل اعلام کنند، چرا این نگرانی را برای مردم باسک اسپانیا ، شمال ایرلند ، کرسک فرانسه و ایالات جنوبی آمریکا ندارند و به دنبال احقاق حق مردم آنها نیستند و برای این احقاق حق رفراندوم برگزار نمی کنند .
رییس جمهور گفت: به نفع دشمنان است که نیروهای نظامی را که برای تامین معیشت به استخدام درآمدند و با فریب و نیرنگ به منطقه آورده شده اند را به خانه هایشان برگردانند و اگر به این توصیه ها گوش نکنند یقین بدانند دست قدرت ملت ها که دست قدرت خداست، آنها را از اریکه قدرت به قعر ذلت تاریخ بدرقه خواهد کرد .
وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارات درباره افزایش درآمد ارزی دولت از محل فروش نفت، گفت : اگر قیمت نفت افزایش یافته، ارز حاصل از آن در داخل کشور مصرفی ندارد و صرفا صرف خرید کالا از خارج کشور شده است که آن کالاها نیز همراه افزایش قیمت نفت، افزایش قیمت یافته اند و اینکه امروز در همه کشور حرکت سازندگی با سرعت بالا انجام می شود به خاطر آن است که منابع تا حدودی مدیریت شده و برخی دست اندازی ها قطع شده است .
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تقریباً به همه وعده های خود در پی 3 سفر استانی به سیستان و بلوچستان جامه عمل پوشانده و این وعده ها یا به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا هستند ، تصریح کرد: پروژه جمع آوری آب های استان به ظرفیت 2.5 میلیارد متر مکعب ، افزایش تولید برق، احداث کارخانه سیمان سازی ، احداث بندرگاه های مناسب در سواحل استان ، احداث راه آهن چابهار به مشهد و احداث جاده چابهار به بندرعباس ، یا به بهره برداری رسیده و یا در دست ساخت هستند.
وی استان سیستان و بلوچستان را از حاصل خیزترین مناطق کشور توصیف کرد و اظهار داشت : فقط زمین های کشاورزی استان که از بخش اندکی از آنها بهره برداری شده است می توانند بخش عمده ای از نیازهای غذایی کشور را تامین کند، در حالیکه سیستان و بلوچستان در کنار آن مردم خوب ، دریا و دیگر نعمت های الهی را نیز دارد.
رییس جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود با تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: خدا را شاکرم که امروز توانستیم در زمان بین عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) که کامل کننده دین خدا و آغاز کننده عروج انسان بود و فرزندی از فرزندان او که کامل کننده ماموریت پیامبر(ص) است به استان سیستان و بلوچستان سفر کنیم .
دکتر احمدی نژاد در ادامه پیامبر اسلام را آیینه تمام نما و تجلی اعلای خدای متعال که به واسطه وجود او همه زیبایی ها ، خیر ، نیکی ها و عشق در عالم جاری شده است، برشمرد و گفت: درهای آسمان به واسطه فیض وجود آن حضرت به سوی بشر باز شده است و بشر فرصت خدایی شدن ، کمال و خروج از ظلمت به سوی نور را یافته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/728.bos