شماره: 72 تاریخ : 1390/03/07-12:00:00

۷۴ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کردند

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس از ثبت نام ۷۴ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی خبر داد و گفت: شیوه پرداخت یارانه نقدی نیازمند اصلاح است، زیرا با شرایط فعلی باید تما

 غلامرضا مصباحی‌مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) بر لزوم تصحیح شیوه پرداخت نقدی یارانه‌ها در جریان اجرای قانون هدفمندی تأکید کرد و گفت: یارانه عنوان کمک دارد و طبیعتا باید به کسانی داده شود که نیازمند کمک هستند نه افرادی که در دهک‌های بالای درآمدی قرار دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۴ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده‌اند که این به معنای قرارگرفتن حدود ۹ دهک از جامعه زیر چتر یارانه نقدی است و به واسطه آن پولدار و فقیر و شهری و روستایی در گوشه و کنار کشور به یک اندازه یارانه می‌گیرند.

وی با بیان این که هم‌اکنون مبلغ چشمگیری از درآمدهای هدفمندی، صرف پرداخت یارانه نقدی به این جمعیت ۷۴ میلیون نفری می‌شود، افزود: بار سنگین یارانه نقدی جایی برای کمک به صنعت و کشاورزی از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی باقی نگذاشته است و تقریبا تمام این درآمدها در سال ۹۰ باید خرج پرداخت نقدی شود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس با یادآوری این که هدف از تدوین قانون هدفمندی یارانه‌ها ایجاد عدالت و کمک به توسعه اقتصادی کشور بود، تأکید کرد: با شیوه کنونی پرداخت یارانه نقدی عدالت محقق نمی‌شود و باید در آن بازنگری کرد.

بر اساس مصوبه مجلس در باره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۰، باید مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم شود


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/72.bos