شماره: 713 تاریخ : 1390/04/13-12:00:00

آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهان

در نخستین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی اعلام شد برای نخستین بار 100 میلیارد تومان اوراق اجاره به منظور تامین نیازهای مالی بانک ها منتشر می شو

 نخستین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی با حضور معاونت اقتصادی بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده ویژه رئیس کل بانک توسعه اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و جمعی از مدیران عامل بانک ها برگزار شد.
در این کنفرانس جلال رسول اف، دبیر نخستین کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی اعلام کرد: علت ها و چاره چویی های بحران مالی اخیر و تاثیر آن بر صنعت بانکداری در این همایش موردبررسی قرار می گیرد.
به گفته وی تاکید بر مقررات بال 2 و ریشه یابی بحران های اخیر مالی در این کنفرانس بررسی خواهد شد.
در ادامه علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار 100 میلیارد تومان اوراق اجاره توسط یکی از بانک های خصوصی خبر داد و در ادامه اعلام کرد که به زودی یکی از بانک های دولتی نیز به انتشار اوراق اجاره خواهد پرداخت.
صالح آبادی اعلام کرد برای آنکه بازار مالی به خوبی هدایت شود و از بحران های مالی با بهترین سیاست خارج شویم همکاری های بازار سرمایه و پول و بیمه باید بیشتر شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به وجود بازار ثانویه اوراق مشارکت نیز اشاره کرد و گفت: لزوم بازخرید بازار مشارکت توسط بانک ها یکی از دلایل اصلی شکل گیری این بازارهای ثانویه است که با ایجاد بازار ثانویه در بورس و فرابورس مشکلات پیش رو به راحتی رفع خواهد شد.
وی همچنین اذعان داشت: موسسات رتبه بندی از دیگر موارد با اهمیت در این بازار است که این موسسات در بازار سرمایه ایجاد می شود و با تعیین رتبه اعتباری اوراق دیگر، تضامین برای آینده این اوراق را بی نیاز می سازد.
صالح آبادی شرکت های تامین مالی را از دیگر راهکارهای تعامل بازار پول و سرمایه توصیف کرد و گفت: این شرکت ها می توانند به تامین مالی بنگاه های اقتصادی کمک کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/713.bos