شماره: 709 تاریخ : 1390/04/13-12:00:00

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

مدافع کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی هستیم

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت:بانک توسعه صادرات ایران، همواره مدافع کاهش نرخ سود تسهیلات برای تولید و صادرات است و اکنون نیز پایین ترین نرخ را مطابق بس

  گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مدیرعامل این بانک در نشست با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز با بیان این مطلب گفت: رویه بانک توسعه صادرات ایران همان تکلیفی است که در بسته سیاستی نظارتی تعیین شده اما هرجا که در همین بسته دست بانک باز بوده، منافع صادرکنندگان را در نظر گرفتیم.

آقای بهمن وکیلی افزود: در عقود مشارکتی، نرخ سود مورد انتظار بین 14 تا 17 درصد اعلام شده که ما حداقل نرخ 14درصد را مبنا قرار داده ایم.

وی به سرمایه 1.6 میلیارد دلاری بانک توسعه صادرات  اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 13 میلیارد دلار تعهد داریم که 7.5 میلیارد دلار آن مصوبه دارد و بر این اساس متاسفانه شاهد صف انتظار متقاضیان برای دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات هستیم.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات گفت: صادرکنندگان با متمرکز کردن گردش مالی خود در بانک توسعه صادرات می توانند از حجم بیشتری از تسهیلات این بانک استفاده کنند و البته در تضامینی که نزد بانک به ودیعه می گذارند نیز بسیار موثر و سهل تر خواهد بود.

آقای وکیلی به روشها و ابزارهای مختلف از جمله انتشار اوراق مشارکت ارزی و گواهی سپرده ارزی اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان می توانند از طریق بانک توسعه صادرات ایران از منابع و خدمات بانک توسعه اسلامی و همچنین صندوق اوپک بهره مند شوند.

وی افزود: صندوق اوپک با هدف کمک به توسعه کشورهای کمتر توسعه یافته غیر عضو و انجام پروژه های اولویت دار توسعه ای و زیربنایی با مشارکت بانک توسعه صادرات فرصت مناسبی را برای حضور شرکتهای فعال در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی فراهم کرده اند.

در این جلسه رئیس و سایر اعضای اتاق بازرگانی تبریز به ایراد سخن پرداخته و به بیان راهکارها و انتظارات خود از بانک توسعه صادرات ایران پرداختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/709.bos