شماره: 649 تاریخ : 1390/04/09-12:00:00

رییس اتاق بازرگانی

قدرت رقابت تولیدات داخلی باید افزایش یابد

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر افزایش قدرت رقابتی کالاهای تولیدی و صادراتی ، گفت: باید قدرت رقابتی کالاهای تولیدی و صادراتی برای حضوری موف

به گزارش روز پنجش شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : حمید نهاوندیان' طی گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: ‌باید با حمایت از تولیدات داخلی از طریق پرداخت تسهیلات و افزایش کیفیت تولید آنها، قدرت رقابت کالاهای تولیدی کشورمان با کالاهای مشابه در بازارهای بین المللی افزایش یابد.
وی اظهارداشت:‌ دیگر عامل مهم موفقیت در افزایش توان رقابتی کالاهای صادراتی اصلاح ساختار ارزی است که اگر بطور موثر و واقعی انجام شود نتایج بسیار موثری خواهد داشت و باید‌ در تعیین نرخ ارز ملاحظات داخلی و خارجی مورد توجه قرار گیرد.
او اظهار داشت:‌ برای موفقیت در این بخش باید تولیدات داخلی در کنار تامین نیاز داخل، با نگرش حضور موفق در عرصه صادرات تولید شوند.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهار داشت: برای موفقیت در عرصه تولید و صادرات باید ضمن حمایت مالی از فعالان این بخش از طریق پرداخت تسهیلات، همه مسوولان و فعالان آنها با افزایش همدلی و روحیه تعاملی مهمترین دغدغه خود را توسعه و رونق اقتصادی کشور از طریق افزایش تولید و صادرات قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه دور قبل فعالیت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران آغازی بر نوآوریها در عرصه های مختلف بود گفت:‌ در دور جدید فعالیت این نگرش ادامه می یابد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/649.bos