شماره: 630 تاریخ : 1390/04/08-12:00:00

وزیراقتصاد ،

وظایف حاکمیتی بیمه مرکزی باید تقویت شود

وی از سیاست گذاری و اقدامات بیمه مرکزی در شرایط تحریم اعمال شده از سوی برخی بیمه‌گران اتکایی خارجی تقدیر کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای معاونان این وزارتخانه گفت: وظایف حاکمیتی بیمه مرکزی باید تقویت شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، " سید شمس الدین حسینی" با بایان این مطلب افزود:: تحریم هابه یک فرصت برای تقویت بیمه های اتکایی در کشور تبدیل شده است و می تواند ثمرات خوبی داشته باشد.
وی افزود: البته صنعت بیمه کشور بر اساس اهداف تعیین شده در برنامه پنجم از مشارکت با شرکت های بیمه خارجی و فعالیت شعب و نمایندگی شرکت های بیمه بازرگانی خارجی و همکاری با بیمه های اتکایی خارجی استقبال می کند.
حسینی با اشاره به موضوع افزایش واگذاری بخشی از فعالیت های اتکایی به شرکت های بیمه و بیمه اتکایی داخلی و خارجی گفت: حرکت بیمه های بازرگانی به سمت فعالیت های مالی در چارچوب هدف های تعیین شده در برنامه پنجم ضروری است و همکاری ساختاری بین نظام بانکی و صنعت بیمه و بورس اوراق بهادار باید ایجاد شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شرکت های بیمه بنگاه های تجاری و مالی هستند، یادآور شد: این بنگاه ها باید به تقویت نقش خود در زمینه خدمات مالی و سرمایه گذاری توجه کنند.
وی اظهار داشت: بیمه های تجاری باید به صورت اقتصادی و به شیوه بنگاه های تجاری اداره شود و اگر بخواهیم شرکت های بیمه کارآمد داشته باشیم باید هزینه های جانبی آنها در کنار هزینه های عملیاتی دیده شود.
همچنین نشست شورای معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بیمه مرکزی برگزار شد .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/630.bos