شماره: 6264 تاریخ : 1391/06/12-12:00:00

مدیرکل بازرسی اعلام کرد:

پرونده اختلاس کلان در کشور نداریم

امید آنکه در کشور اسلامی ما پرونده های اختلاس کوچک هم نداشته باشیم. این کار با رعایت قوانین و اجرای قانون از کجا آورده ای بدون شک تحقق می یابد.

مدیرکل نظارت و بازرسی امور بانک‎ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه پرونده اختلاس کلان به اندازه 3 هزار میلیاردی نداریم گفت: بانک مرکزی باید بیشتر نظارت کند.

 

خبرگزاری فارس: پرونده اختلاس کلان نداریم/ قبلا"پیشنهاد توقف بانک آریا را داده بودیم

 

منوچهر خانی امروز در  اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور پرونده‎های فساد زیادی در حال بررسی دارد ولی در سطح اختلاس بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی یا بیمه ایران نیست اگر در حد این باشد اطلاع‎رسانی می‎شود.

وی با اشاره به حجم پرونده فساد در سازمان بازرسی تصریح کرد: پرونده‎های زیادی از سوی این سازمان در حال بررسی است که معمولا گزارش آن را اگر جنبه محرمانه داشته باشد به دادسرا ارسال می‎کند وگرنه پیشنهاد اصلاحی برای دستگاه‎ اجرایی ارسال می‎شود.

مدیرکل نظارت و بازرسی امور بانک‎ها و بیمه سازمان بازرسی کشور با بیان راهکارهای بهبود وضعیت سلامت اداری کشور گفت: باید با تقویت سیستم نظارت داخلی دستگاه‎های اجرایی و کنترل داخلی آن و همچنین ارتقا و یکپارچگی نظام اطلاعاتی با استفاده از سخت‎افزارها و نرم‎افزارهای موجود، بانک اطلاعاتی را به گونه‎ای ارتقا دهیم که امکان نظارت آن‎لاین بر فرایندها باشد. راهکارهای نظارتی در کنار عوامل دیگر می‎تواند به بهبود وضعیت اداری کشور و ارتقای سلامت کمک کند.

خانی با اشاره به توسعه بانک‎های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری و مطالبی که کارشناسان وجود آن را باعث خرد شدن سرمایه‎ها می‎دانند خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد ندارم که توسعه بانک‎های خصوصی منجر به کاهش توان دولت و خرد شدن سرمایه می‎شود.

وی ادامه داد: اگر این بانک‎‎های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری درست حرکت کنند ممکن است به بهبود جمع‎آوری سپرده‎های مردم و جهت‎دهی به سمت محورهای مولد مانند صنعت، کشاورزی،‌ خدمات و بازرگانی کمک کند.

مدیرکل نظارت و بازرسی امور بانک‎ها و بیمه سازمان بازرسی کشور گفت: لازمه این کار تقویت نظارت بانک مرکزی بر این گونه موسسات است.

خانی اضافه کرد: اگر نظارت نباشد تبعات منفی ممکن است به بار آورد ولی اگر بانک مرکزی هر چه قدر نظارت خود را تقویت کند بانک‎های خصوصی و موسسات اعتباری و مالی نیز به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از از نظارت بانک مرکزی به این موسسات چیست؟ اذعان داشت: بانک مرکزی تلاش خود را برای نظارت بر این موسسات انجام می دهد ولی باید همزمان با توسعه بانک‎های خصوصی، بانک مرکزی نظارت خود را هم به صورت کمی و هم به صورت کیفی توسعه بدهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6264.bos