شماره: 6236 تاریخ : 1391/06/05-12:00:00

پست بانک فداکارانه به نظام اقتصادی کشور کمک می کند

پست بانک ایران با حضور در روستاها و مناطق محروم کشور و همچنین توزیع یارانه آنان فداکارانه به نظام اقتصادی کشور و هدفمندی یارانه ها کمک می کند.

به گزارش بانک و صنعت، دکتر ابوالحسنی معاون بانک، بیمه و شرکتهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در جلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده پست بانک ایران ضمن تسلیت حادثه دلخراش آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: بستر این بانک برای ارائه خدمات متنوع به هموطنان بویژه در روستاها و مناطق دوردست کشور مهیا شده و تمرکز عمده در آمد آن نیز بر روی خدمات است و کمتر به درآمدهای بخش تسهیلات توجه داشته است.
وی افزود: کارنامه پست بانک نسبت به دیگر بانک های دولتی موفق تر است و تراز مالی آن نشان می دهد که جزو بانکهای خوب و خدمت رسان است و در سالهای اخیر علیرغم مشکلات و چالش های موجود عملکرد مناسبی داشته است.
معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: پست بانک تا سال 87 کاملا دولتی بود و از این سال به بعد 25 درصد سهام آن به سهام عدالت واگذار شد و از آن زمان به بعد در فهرست واگذاری ها قرار گرفت و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون بودجه کشور تا پایان سال 93 فقط 49 درصد سهام آن قابل واگذاری است و اکثریت سهام آن تا سقف 51 درصد دولتی می ماند.
وی تصریح کرد: پست بانک در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در روستاها بسیار عالی کار کرد و به همین خاطر دولت تصمیم گرفت توجه بیشتری به آن داشته و ارائه واگذاری آن را با مصلحت اندیشی به پیش ببرد.
دکتر ابوالحسنی؛ پایان یافتن مهلت احکام اعضای هیات مدیره، افزایش سرمایه و عدم برگزاری مجمع سالیانه را طی سالهای 89 و 90 را مهمترین دلایل برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده پست بانک عنوان کرد و گفت: با برگزاری این مجمع و انتخاب اعضای هیات مدیره سایر مجامع بانک نیز توسط اعضای هیات مدیره برگزار و تمامی گزارشهای لازم از جمله گزارش مالی بطور شفاف و واضح ارائه می شود.
معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان ساخت: چون سرمایه اولیه پست بانک کم است، سود سالهای قبل در بانک باقی مانده و همین کار موجب شده تا آثار آن کاملا مثبت باشد و این بانک توانسته است با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: حضور در روستاها و مناطق محروم، ارائه خدمات متنوع بانکی در آن مناطق، وجود نیروهای جوان و متخصص، حمایت وزارتخانه های ارتباطات و اقتصاد از گسترش خدمات آن، عضویت در موسسه جهانی بانکهای پس انداز(WSBI) از مهمترین ویژگی های پست بانک است که سایر بانکها ندارند و همه این ها فرصت های مناسبی برای خدمات دهی این بانک است.
دکتر ابوالحسنی تاکید کرد: موافقتهای لازم را از خزانه داری کل کشور جهت اختصاص سود بانک برای افزایش سرمایه می گیریم تا این بانک نیز همانند بانکهای ملت، صادرات و تجارت بتواند بخشی از افزایش سرمایه خود را از این طریق تامین کند چون دولت بدون هیچ چشمداشتی از بانکها حمایت می کند.
معاون وزیر اقتصاد گفت: در بخش سهام عدالت بیش از 42 میلیون نفر از پست بانک حمایت می کنند و وزارتخانه های ارتباطات و اقتصاد نیز بعنوان حامیان اصلی آن هستند و در کنار سایر سهامداران جهت موفقیت این بانک تلاش می کنند.
وی عنوان کرد: پست بانک در حال حاضر در بیش از 10 هزار روستای کشور فعال است و توانسته است ضمن حضور موفق در مناطق شهری، فعالیت های خود را در این مناطق نیز گسترش دهد.
دکتر ابوالحسنی در ادامه این جلسه ضمن اجرای دستور جلسه به تشریح درصد سهامداران پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر 65درصد سهم در اختیاردولت، 25 درصد در اختیار سهام عدالت، 5 درصد متعلق به کارکنان بانک و مابقی نیز در اختیار سهامداران خرد است که با این ترکیب جهت تعیین اعضای هیات مدیره تعداد سه سهم متعلق به دولت و دو سهم نیز متعلق به سهام عدالت خواهد بود.
گفتنی است: سهامداران حاضر در این جلسه با ذکر صلوات موافقت خود را با ترکیب مشخص شده اعلام نمودند و با تعیین و تصویب روزنامه های محل درج آگهی ها و تصمیمات مجمع و همچنین بازرس قانونی، جلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده پست بانک رسما به پایان رسید.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6236.bos