شماره: 623 تاریخ : 1390/04/07-12:00:00

33 دستگاه در جلوگیری از واردات محصولات غیرکیفی همکاری می‌کنند

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در راستای مدیریت واردات و جلوگیری از واردات محصولات غیر کیفی 33 دستگاه همکاری می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه  شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت: از سازمان توسعه تجارت ایران، 'کیومرث فتح اله کرمانشاهی' در همایش فرایند اجرای ماده 3 قانون ارتقای کیفی خوردو و سایر محصولات صنعتی که با حضور نمایندگانی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، مرکز شماره گذاری کالا و خدمات و معاونین تجارت خارجی استانها و نمایندگان حوزه بازرگانی مناطق آزاد، در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد اظهار داشت: صادرات و واردات یک جاده 2 طرفه است و ضرورت کشورمان در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی است.
وی با اشاره به تصویب سند راهبردی صادرات در سال گذشته تصریح کرد: در این سند کلیه وظایف دستگاه ها مشخص شده است و سند راهبردی واردات نیز به زودی تدوین خواهد شد.
فتح اله کرمانشاهی گفت: طیف وسیعی از تعرفه‌ ها مشمول این تفاهم نامه خواهد شد در این راستا و برای جلوگیری از واردات محصولات غیر کیفی 33 دستگاه همکاری می کنند.
کرمانشاهی ادامه داد: بیشترین حجم واردات در کشور مواد اولیه هستند و تنها 5/10 درصد از واردات مواد مصرفی است، در راستای تنظیم واردت و بازار باید هزینه ها، زمان و تعداد اسناد کاهش یابد تا تجارت به صورت رقابتی شکل گیرد.
وی با اشاره به 1 هزارو 530 قلم ردیف کالاهایی که مشمول ایران کد و استاندارد اجباری هستند گفت: از ابتدای تیرماه صرفا این کالاها مشمول اجرای تفاهم نامه سه جانبه خواهند شد و تا پایان سال 90 کلیه 5 هزار و 600 تعرفه مربوط به کالاهای صنعتی از جمله کالاهای مشمول ضوابط استاندارد اجباری می شوند.
کرمانشاهی در خصوص مشکلات اساسی که بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد افزود: بحران های جهانی ، نرخ ارز، تسهیلات بانکی، نرخ سود بانکی ، نرخ سوخت و ... بر صادرات تاثیر گذارند.
وی گفت: در راستای تسهیل در تجارت در صورتی که واردکننده موفق به تایید یک نوع کالا در 3 بار متوالی از سازمان استاندارد شود در دفعات آتی مطابق مقررات فرایند تسهیل انجام خواهد شد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/623.bos