شماره: 620 تاریخ : 1390/04/07-12:00:00

کشف طلا در قم

قم - رییس سازمان صنایع و معادن استان قم از کشف معادن طلا در چهار نقطه این استان خبر داد.

به گزارش  شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : ، 'مجید آوری فرد' روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مطالعات اولیه و فاز یک این معادن کشف شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام شده است. 

وی یادآور شد: با انجام مطالعات اولیه وجود طلا با PPM (درصد عیار) در این منطقه تایید و اثبات شده است و اکنون در حال انجام ادامه مطالعات برای بررسی زمینه برداشت و استحصال از این معادن است. 

وی خاطر نشان کرد: این معادن در منطقه زواریون از توابع استان در محدوده منطقه سلفچگان قرار دارد. 

آوری فرد با اشاره به اینکه همه معادن استان انفال محسوب می شود، افزود: این معادن دولتی بوده و برداشت از آن نیز نیازمند اجازه دولت و حکومت است. 

وی ادامه داد: اکنون نیز باید بودجه ای برای تکمیل فازهای بعدی این سیر مطالعاتی با رویکرد امکان برداشت از این منابع معدنی تخصیص یابد. 

وی تاکید کرد: باید این نکته در این مطالعات بررسی شود که منابع دارای چه میزان طلاست و اینکه تامین هزینه های برداشت دارای توجیه اقتصادی و بازده سرمایه باشد. 

آوری فرد اضافه کرد: بر اساس قانون معادن، مواد معدنی کمیاب و نادر مانند طلا، نقره و منگنز دولتی بوده و برداشت کننده باید با توجه به نوع ماده معدنی ، حقوق دولتی به دولت پرداخت کند. 

وی بهره برداری از این معادن را نیازمند تکمیل مطالعات دانست تا درصورت قابل توجه بودن حجم طلای آن ، بتوان به نصب ماشین آلات لازم و استخراج آنها اقدام کرد. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/620.bos