شماره: 6176 تاریخ : 1391/05/26-12:00:00

نشست شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

به میزبانی موسسه کارگزار روابط عمومی و سازمان اوقاف و امور خیریه اولین نشست شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی در هتل ارم تهران برگزار شد.

به گزارش  بانک و صنعت با حضور مدیران روابط‌ عمومی نهادها و سازمان‌ها، اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران و انجمن متخصصان روابط عمومی، اعضای شورای سیاست‌گذاری، اساتید و پیشکسوتان روابط عمومی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اولین نشست شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی برگزار شد.  

در این نشست حسن ربیعی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دلایل میزبانی این گردهمایی، گفت: رویکرد جدید سازمان اوقاف در سال‌های اخیر این است که نماینده ولی فقیه در این سازمان روابط عمومی را یکی از ارکان مهم توسعه فرهنگ وقف می‌‌داند. 

 

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم روابط عمومی‌ها و حوزه ارتباطات و رسانه می‌تواند یک بازوی مهم فکری و اجرایی برای رسیدن به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه، بهره‌وری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف باشد.
ربیعی افزود: در سه سال گذشته که روابط عمومی سازمان اوقاف به صورت اداره کل درآمد با ارتباطاتی که در حوزه روابط عمومی و رسانه‌ها داشته در سال 90، 1600 وقف جدید در کشور انجام شده است که این نشان می‌دهد هدف‌گذاری سازمان اوقاف در بخش روابط عمومی بی‌دلیل نبوده است.

 

وی با بیان این‌که «روند وقف جدید در کشور در حال گسترش است» گفت: این امر نیازمند ظرفیت‌سازی‌ها است که ابتدا باید سازمان از حالت سنتی بودن خارج شود و در این مقوله با راه‌اندازی سامانه جامع و بهره‌گیری از ظرفیت فناوری روز توانسته‌ایم قدری به اهداف‌مان برسیم.

 

همچنین در ادامه نشست دکتر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که «قاعدتا در حکومت دینی باید محتوا و شکل روابط‌ عمومی‌ها غیر از این باشد» گفت: در مبانی دین اسلام هم در حوزه‌های ساختاری و هم محتوایی و شکلی در نهج‌البلاغه و تفسیر المیزان می‌توان استفاده‌های بدیعی کرد.
وی افزود:‌ باید مفهوم این فرهنگ برای مدیران بالا‌ دستی در سازمان‌ها و نهاد‌ها تبیین شود و جا بیفتد که روابط عمومی مزاحم آن‌ها نیست بلکه می‌تواند به آن‌ها در رسیدن به اهدف‌شان کمک کند.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:‌ اگر سازمان‌ها و نهاد‌ها به مفهوم علمی روابط عمومی توجه کنند وضع روابط‌ عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی‌‌ها بهتر از این می‌تواند باشد.

 

در ادامه این نشست مهدی باقریان دبیر کل کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با ارائه گزارشی از برگزاری اولین کنگره در کشور مالزی و همچنین آمادگی ایران برای برگزاری دومین کنگره، خاطرنشان کرد: نقاط قوت دین اسلام باید از طریق روابط عمومی‌ها بیان شود و هدف کنگره نیز همین است تا سازمان‌هایی که در این زمینه کار خوبی انجام داده‌اند و توانمندی‌های کشور از طریق روابط عمومی‌ها بیان شود.
وی با بیان این‌که «در کنگره دوم الگویی جدیدی براساس مبانی دینی و اسلامی در حوزه روابط عمومی‌ها ارائه می‌شود» گفت: این الگو توسط کمیته‌های چندگانه به ویژه کمیته علمی در حال بررسی و کار کارشناسی است.
دبیر کل کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای موثر در جهان اسلام علاقمند به ایفای نقش در ارتباطات بین‌المللی است» گفت:‌ از سال 83 اولین اجلاس را در حوزه ارتباطات بین‌الملل با برگزاری اولین کنفرانس ارتباطات بین‌المللی شروع کردیم و در مالزی به بحث ارتباطات و جایگاه ویژه آن در توسعه کشور تاکید شد و از همان جا زمینه شکل‌گیری انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی فراهم شد.

 

باقریان ادامه داد: این انجمن با همکاری ایران، مالزی و اندونزی با هدف تقویت تعاملات بین‌المللی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی در زمینه روابط عمومی شکل گرفت و ان‌شاء‌الله دومین کنگره نیز در ایران برگزار خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6176.bos