شماره: 6158 تاریخ : 1391/05/26-12:00:00

1200صندوق قرض الحسنه زیر تیغ بانک مرکزی !

این همه صندوق و موسسه مالی و بانک در کشور واقعا براساس آنچه شعار کر کننده تبلیغات آنها می گوید، در خدمت خلق الله هستند. اگر چنین است ، پس چرا مردم برای یک وام کم ازدواج و درمان و سفر زیارتی کارد به اس

مدیرعامل سازمان اقتصاد اسلامی در همایش مدیران صندوق‌ها گفت: این سازمان براساس تفاهم‌نامه به نیابت از بانک مرکزی بر 1200 صندوق تحت پوشش نظارت می‌کند.

 گردهمایی مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه استان تهران و البرز در محل سازمان اقتصاد اسلامی با حضور اعضای هیات مدیره سازمان اقتصاد اسلامی، آیت‌الله غیوری رئیس هیات مدیره سازمان اقتصاد اسلامی، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران صندوقهای قرض‌الحسنه استانهای تهران و البرز برگزار شد.

در این مراسم عبدالله فرجی مدیرعامل سازمان اقتصاد اسلامی ایران به ارائه خلاصه‌ای از تفاهم‌نامه بین سازمان اقتصاد اسلامی و بانک مرکزی پرداخت و گفت: 1200 صندوق قرض‌الحسنه زیر پوشش سازمان اقتصاد اسلامی قرار دارند که این سازمان مفاد تفاهمنامه را در مورد صندوق‌‌های تحت پوشش اجرا می‌کند و صندوق‌هایی که از اجرای آن خودداری کنند، به بانک مرکزی معرفی و ارتباط با آنها قطع می‌شود.

مدیرعامل سازمان اقتصاد اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سعی بر این است که به صندوق‌های قرض‌الحسنه همکاری با سازمان اقتصاد اسلامی بدون ایجاد تنش وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت شود، این وام‌ها بدون شرط و بودن وجوه دریافتی از صندوق‌ها پرداخت می‌شود و صندوق‌ها نیز بدون شرط و بدون دریافت وجوه از مردم، وام قرض‌الحسنه می‌پردازند.

فرجی گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه دست کم سالی یکبار حسابرسی می‌شوند و هدف آن نیز جنبه ارشادی و راهنمایی است، تا اشکالات صندوق‌ها مرتفع شود.

فرجی با بیان این که صندوق‌های قرض‌الحسنه در خدمت محرومان و نیازمندان جامعه هستند، گفت: صندوق‌های تحت پوشش همکاری لازم با سازمان اقتصاد اسلامی داشته و در راستای اجرای قانون و تفاهمنامه حرکت می‌کنند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6158.bos