شماره: 614 تاریخ : 1390/04/07-12:00:00

شیر به زودی وارد بورس کالا میشود

مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا گفت: طی مذاکراتی که با بورس کالای ایران انجام شده به زودی شیر امگا 3 این شرکت وارد بورس می شود.

جمشید جلیل نژاد اظهار داشت: ماده 33 قانون بهره وری کشاورزی عرضه محصولات کشاورزی تولیدکنندگان را در بورس تکلیف کرده و بر این اساس طی مذاکراتی که با بورس کالای ایران انجام شده است، محصولات این شرکت به زودی وارد بورس می شود.
مدیرعامل شرکت لنبی فکا گفت: ابتدا محصول امگا 3 و بعدا بقیه محصولات لبنی این شرکت در بورس عرضه می شود.
به گفته این مقام مسئول، عرصه محصولات کشاورزی در بورس موجب شفاف سازی قیمتها شده و آن را در یک مسیر منطقی هدایت خواهد کرد.
شرکت صنایع شیر ایران نیز
قبلا از مذاکره با مسئولان برای عرضه شیر تولیدی خود در بورس خبر داده بودند.
در ماده 33 قانون بهره وری تصریح شده است در صورت کاهش قیمت بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت، مابه التفاوت آن توسط دولت به تولید کنندگان پرداخت می شود.
این در حالی است که این تولید کننده به دلیل نگرانی از وضعیت قیمت قصد دارد طرح عرضه در بورس را به صورت پایلوت اجرایی کند.
وی با ابراز نگرانی از فسادپذیری شیر برای عرضه در بورس، گفت: بورس باید فکری برای فسادپذیری سریع محصولات لبنی هم داشته باشد.
این تولید کننده معتقد است: قیمت و عرضه محصولات کشاورزی در بیرون تحت سیطره انحصارات خاصی است اما عرضه آن در بورس این انحصارات را خواهد شکست.
به گزارش خبرگزاری فارس اگرچه در قانون بهره وری بر عرضه در بورس و قیمت تضمینی محصولات به جای خرید تضمینی تأکید شده است، اما همچنان عرضه محصولات کشاورزی در بورس کمرنگ و قیمت تضمینی هم اجرایی نمی شود.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/614.bos