شماره: 6116 تاریخ : 1391/05/22-12:00:00

کاش نرم‌افزار بنکو نیز مانند نگین بود

نزدیک به دو دهه از زمان راه‌اندازی و به کارگیری سیستم بانکداری نگین توسط شرکت توسن در شبکه بانکی کشور می‌گذرد و با وجود ارتقاء سریع و گسترده بسیاری از سیستم‌های نرم‌افزاری

به گزارش  بانک و صنعت به نقل از مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط‌عمومی بانک شهر، اگرچه تلاش‌های محدودی در جهت ارتقاء سیستم نگین به فرانگین و یا Negin lite انجام شده لیکن این تلاش‌ها تحولات عمده‌ای در جهت رفع اشکالات پایه‌ای سیستم را دربر نداشته است و این امر تمامی بانک‌های بهره‌بردار را به سوی تامین سیستم جایگزین سوق داده است.

 

به نقل از فتاحی مدیر امور فناوری اطلاعات این بانک از سه سال پیش به دلیل وجود ویژگی‌های متمایز در فضای کسب‌وکار بانک شهر مبتنی بر خدمات شهروندی و سازمانی به صورت B2B، B2c و B2G از سوی شرکت توسن پیشنهاد طراحی و تولید سیستم مدرن بانکداری متمرکز با معماری یکپارچه به بانک شهر براساس مدل مشارکتی ارائه شد و نسخه اول آن با حداقل امکانات در سال 1390 نصب و راه‌اندازی گردید. اما به دلیل عدم حمایت کافی مدیران ارشد شرکت مذکور در تامین نیروهای تخصصی مورد نیاز در سطحی بسیار محدود اقدام به تولید سیستم گردید و به ناچار در بخش‌های اعظمی از آن از زیرسیستم‌های محصول نگین استفاده شد؛ لذا نه تنها تحول جدی در تولید محصول جدید را دربرنداشته بلکه علاوه بر وابستگی سیستم بنکو به سیستم‌های قدیمی برخی نقاط ضعف و کاستی‌های آنان را نیز به همراه دارد.

از سوی دیگر، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر می‌گوید: به عنوان مثال عدم وجود یک زیر سیستم ارزی جامع و استاندارد، سبب گردیده تا برخی بانک‌های بهره‌بردار نگین از نرم‌افزارهای بیرونی دیگری (party 3rd) برای حل مشکل خود استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد به هر ترتیب در صورت ادامه این شرایط، بانک شهر می‌رود تا راه‌کار خرید سیستم Core دیگری را در دستور کار خود قراردهد تا این شرکت که همواره با طرح وعده‌هایی فراتر از توان عملکرد خود وارد عرصه رقابت شده، دوران جدیدی را آن سوی دیوار بی‌اعتمادی‌ها تجربه نماید.

بانک شهر، همواره خود را حافظ منافع سهامداران و شهروندان ایرانی می‌داند و در تکاپوی ارائه شایسته‌ترین خدمات نوین بانکی می‌باشد، که این مهم به یاری خداوند با پیگیری‌های به عمل آمده و در نزدیک‌ترین زمان ممکن‌، محقق خواهد شد

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6116.bos