شماره: 6074 تاریخ : 1391/05/17-12:00:00

مدیرعامل بانک پارسیان در دیداری صمیمی با فعالان عرصه خبر و رسانه :

خبرنگاران چشم ناظر و بینای جامعه هستند و بیشترین هدف ما تشکر از زحمات آنهاست

مدیرعامل بانک پارسیان در دیداری صمیمی با فعالان عرصه خبر و رسانه افزود: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان چشم‌ تیزبین جامعه نقش مهم و ارزشمندی است که در صورت لحاظ کردن ا

 به گزارش  بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی  بانک پارسیان، مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه اظهار داشت: با توجه به جایگاه رسانه ها که بر مبنای اطلاعات آنان ، مردم نظر خود را شکل می دهند، خبرنگاران باید با بیان حقایق مبتنی بر اصالت، سعی کنند امیدواری و آرامش را در بین مردم بیشتر کرده و از سیاه‌نمایی‌های احتمالی پرهیز و جلوگیری کنند.
وی ادامه داد : گاهی می بینیم نقد و نظر در خصوص یک موسسه یا یک مدیر، گزنده است، اما واقعیت این است که مسئولان نباید نگران بوده و بر عکس بهتر است در جهت تبین و تشریح آن خبر برآیند و گاهی رسانه ها خبری را انعکاس می دهند که ظاهرا یک خوشحالی زود گذر ایجاد می کند ولی تاثیر منفی در کشور خواهد داشت .
مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه اظهار داشت: مسئولان اقتصادی باید در حداقل ممکن حضور مطبوعاتی داشته باشند که این امر با توجه به وضعیت فعلی تحریم ها، امکان سوءبرداشت و استفاده مخالفان را تشدید نکند .
آقای شایسته در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص طرح تحول بانکی گفت : پارسیان به عنوان یک بانک خصوصی تابع بانک مرکزی در این زمینه است و بدیهی است که اگر نظری خواسته شود، حتما عنوان خواهد شد.
مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بانک ها نوک پیکان اقتصاد مقاومتی هستند افزود : بانک ها می توانند در اجرای اقتصاد مقاومتی راهگشا باشند زیرا این موسسات مالی زمینه تجارت بین ایران و سایر کشورها را در شرایط تحریم فراهم می کنند. در این زمینه بانک های خصوصی نیز می توانند راهگشای تجارت کشور باشند و نقش مهمی در داد و ستد ایجاد کنند . وی افزود: بانک ها پس از تحریم در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشته و تلاش کردند به اقتصاد کشور کمک کنند.
مدیر عامل بانک پارسیان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رشد بی رویه و گسترش روزافزون بانک ها و موسسات مالی و اعتباری گفت : با اجرای یکسان سازی نرخ سود سپرده ها و تسهیلات از سوی بانک مرکزی و اینکه بسته های بانک مرکزی مانع رقابت بانک ها شده است، دیگر چه لزومی دارد که بر شمار بانک ها و موسسات مالی و اعتباری افزوده شود.
مدیرعامل بانک پارسیان همچنین تاکید کرد:‌ در بحث رقابت انتفاع اصلی از آن مردم است همانند بوجود آمدن رقابت در عرصه تلفن همراه که رشد و ارتقاء سرویس دهی به مردم از ابتدا تاکنون را باعث شد و برای مشتریان بسیار قابل لمس بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تبدیل کالا به چند نرخی، اولین قدم در جهت ایجاد رانت است، اما متاسفانه در بازار چند نرخی افرادی هستند که از رانت اختلاف قیمت استفاده می کنند و این امر در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.
شایسته با تاکید بر وجود ارز تک نرخی در بازار گفت: راه حل مشکلات، تک نرخی شدن است چرا که ارز چند نرخی با توجه به ایجاد مشکلات زیاد در حقیقت همانند زمانی است که وام‌هایی با نرخ های متفاوت ارایه شود و کسانی که می‌توانند با استفاده از رانت و ارتباط های ویژه، این وام ها را دریافت کنند و در جایی دیگر به مصرف برسانند،سود بیشتری خواهند برد.
مدیر عامل بانک در خصوص احتمال افزایش نرخ ارز مرجع از 1226 تومان به 1600 تومان با اظهار بی اطلاعی از آن گفت: بانک مرکزی براساس مجموعه تصمیمات و بررسی‌هایی که دارد و همچنین اطلاعاتی که از بازار کسب کرده احتمالا این نرخ را در نظر می گیرد.
وی در مورد بازگشت پول برداشت شده از این بانک بابت تسویه حساب ارزی نیز گفت: ما توضیحات خود را به بانک مرکزی در مورد شفاف بودن حساب‌های ارزی رسماً داده‌ایم و به احتمال زیاد 99 درصد از برداشت‌هایی که از حساب ما انجام شده به بانک عودت داده خواهدشد.
در این نشست که سه سال پیاپی است به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در بانک پارسیان با هماهنگی روابط عمومی بانک انجام می شود از حضور گرم و چشمگیر فعالان عرصه خبر قدردانی شده و بر این تعامل پافشاری می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6074.bos