شماره: 6064 تاریخ : 1391/05/17-12:00:00

همایش سرمایه گذاران خارجی در گیلان برگزار می شود

نشست خبری مهندس سعادتی استاندار گیلان پیرامون همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان برگزار شد .

در این نشست خبری مهندس سعادتی برگزاری همایش سرمایه گذاری گیلان را رویدادی بزرگ در حوزه سرمایه گذاری گیلان عنوان نمود و افزود : نخستین همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان با هدف معرفی قابلیت های سرمایه گذاری استان و تمهید شرایط و بستر لازم برای مذاکرات مستقیم بین سرمایه گذاران و فناوران ، صاحبان صنایع و دارندگان ایده های کسب و کار و همچنین بستن تفاهم نامه برای طرح های به نتیجه رسیده در مورخ 15 و 16 مهرماه سال جاری در مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار برگزار خواهد شد .
وی بهره گیری از توانمندیها بین المللی ،کشوری و استانی را در جهت رشد و توسعه گیلان از جمله اولویتهای مهم استان برشمرد و افزود : استان گیلان از ظرفیت و توانمندیهای بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعدادها و توانمندیها در جهت رشد و توسعه استان گام برداریم .
استاندار گیلان اظهار داشت : با توجه به موقعیت فعلی کشور و شرایط کنونی تحریم ها  برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری گیلان تاثیرات خوبی را در ابعاد مختلف بین المللی ، جهانی و منطقه ای خواهد داشت .
مهندس سعادتی با بیان اینکه تاکنون حضور 50 سرمایه گذار خارجی در همایش بین المللی سرمایه گذاری گیلان قطعی شده است افزود : مطمئناً با توجه به ظرفیت و توانمندی های ایجاد گردیده در بخش های مختلف این تعداد سرمایه گذار به چندین برابر افزایش خواهد یافت .
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود ارتقای قدرت رقابت پذیری ، تولید ثروت ، رفاه و عدالت اجتماعی را از جمله اهداف مهم برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری گیلان برشمرد و افزود : تاکنون 100 طرح مهم و اساسی در زمینه های صنعتی ، گردشگری ،منطقه آزاد و تجاری و توسعه بنادر ، شیلات و کشاورزی و ... آماده گردیده و به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد .
استاندار گیلان اظهار داشت : سرمایه گذاران بخش خصوصی ، بانکهای دولتی و خصوصی ، شرکت های بیمه ، صندوق های سرمایه گذاری ، صندوق های پژوهش و فناوری ، کارآفرینان و فناوران بنگاههای اقتصادی و ... از جمله مخاطبینی به شمار می روند که در این همایش شرکت خواهند نمود .
مهندس سعادتی تصریح کرد : از 370 طرح ارائه گردیده 100 طرح اساسی و مهم به ارزش 3000 میلیارد تومان تاکنون آماده و معرفی گریده که این طرح ها ظرفیت اشتغالزایی 5500 نفر را به صورت مستقیم و 10 تا 12 هزار نفر را به صورت غیرمستقیم ایجاد خواهد نمود .
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت طرح های آماده گردیده برای این همایش افزود : طرح های آماده گردیده در پیشرفت ،آبادانی و اشتغال استان نقش تاثیر گذاری را ایفاء خواد نمود و تحولات اساسی و زیربنایی را در بخش های مختلف استان ایجاد می نماید.
نماینده عالی دولت در گیلان ، انتقال تکنولوژی جدید توسط سرمایه گذاران ، ایجاد اشتغال گسترده و پایدار ، استفاده از منابع مالی داخلی و خارجی جهت توسعه استان ، بهره گیری از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج از کشور را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود : باید با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و خارجی در جهت رشد و توسعه استان گام برداریم .
.وی اظهار داشت : در بخش مدیریت اجرایی همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان کمیته های اجرایی 8 گانه شامل کمیته استقبال و اسکان ، تبلیغات و اطلاع رسانی ، حفاظت و امنیت ، مراسم اصلی و پانلها ، حمل و نقل ، امور بین الملل ، خدمات سرمایه گذاری و کمیته برگزاری نمایشگاه و همچنین کارگروههای تخصصی چهار گانه شامل صنعت و انرژی ، کشاورزی ، گردشگری و امور زیر بنایی در جهت برگزاری همایش تشکیل گردیده است . 
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب مقاوم دوم استان در جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت : 213 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی سال گذشته در گیلان صورت پذیرفته است .
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : با وجود تحریم ها ، سرمایه گذاری خارجی در ایران در سال گذشته با 14 درصد رشد به 4 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید که از این میزان،  استان گیلان با جذب 213 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی بدون احتساب نفت و گاز مقام دوم را در کشور بدست آورد .

گفتنی است وبگاه همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان به نشانی www.giif2012.ir  به سه زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی مهیا شده و علاقمندان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای حضور در این همایش می توانند از طریق وبگاه مذکور برای ثبت نام اقدام نمایند  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6064.bos