شماره: 6050 تاریخ : 1391/05/16-12:00:00

وام 30 میلیونی بافت فرسوده روی میز شورای پول و اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وام 30 میلیون تومانی بافت فرسوده در نوبت بررسی در شورای پول و اعتبار قرار دارد.

 


مجید کیان پور در خصوص افزایش تسهیلات در بافت فرسوده اظهار داشت: کارگروه مسکن کشور افزایش وام بافت فرسوده به 30 میلیون تومان را در 31 اردیبهشت مصوب کرد تا این تسهیلات به 100 هزار بافت فرسوده پرداخت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از طریق بانک مرکزی به بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت و رفاه ابلاغ می شود، گفت: بر این اساس مقرر شده که رقم تسهیلات از 20 میلیون به 30 میلیون تومان برسد.
وی افزود: این مصوبه به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ارایه شد و این کمیسیون هم آن را برای تصویب به شورای پول و اعتبار فرستاد در حال حاضر هم منتظر هستیم که این موضوع در شورای پول و اعتبار بررسی شود.
کیان پور با تاکید بر پیگیری و تصویب افزایش وام در شورای پول و اعتبار، بیان کرد: هرگونه تصمیمی که شورای پول و اعتبار بگیرد از طریق بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده و تصویب این افزایش می تواند عامل تشویقی برای توسعه ساخت و ساز در بافت فرسوده باشد.مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در خصوص سرنوشت پرونده های قبل از تصویب افزایش وام، اظهار داشت: پرونده هایی که به عقد قرارداد نرسیده باشند بطور حتم می توانند هر زمانی که افزایش وام مصوب شد از این تسهیلات استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات 100 هزار واحد از منابع داخلی بانک ها پرداخت می شود، اظهار داشت: بانک ها در طول سال رقمی از تسهیلات بین 20 تا 25 درصد را از محل منابع داخلی به بخش مسکن اختصاص می دهند که برای فروش اقساطی با نرخ سود 15 درصد و برای دوران مشارکت با نرخ سود 20 درصد است.
وی با بیان اینکه 100 هزار واحد تسهیلات دیگر به دستور وزیر از خط اعتباری مسکن مهر پرداخت می شود، گفت: این خط اعتباری تنها در اختیار بانک مسکن قرار دارد و سازنده باید واحدها را در اختیار واجدین شرایط مسکن مهر قرار دهد 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6050.bos