شماره: 6021 تاریخ : 1391/05/14-12:00:00

لایحه ادغام بانک و صندوق مهر ارایه می شود

سرپرست صندوق مهر امام رضا با اشاره به ایجاد 18 هزار فرصت شغلی در سه ماهه اول سال جاری گفت: احتمال دارد برای ادغام بانک مهر ایران و صندوق مهر امام رضا لایحه ارائه شود.

 

 

.

وغلامرضا مصطفی پور  با بیان اینکه صندوق مهر امام رضا (ع) در سال گذشته توانست 162 هزار شغل ایجاد کند، اظهارداشت: این میزان شغل با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان در قالب 42 هزار طرح ایجاد شده استی ادامه داد: این طرح ها در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی است و در سال جدید فعالیت به گونه ای بوده که در سه ماهه اول سال جاری بیش از 18 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سرپرست صندوق مهر امام رضا با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی در سال جاری از محل اعتبارات و بودجه صندوق نیست، گفت: این اعتبار از محل وصول اقساط تسهیلات قبلی است که باعث شده به جریان بیفتد.

به گفته مصطفی پور، رایزنی ها با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک اعتبارات صندوق تخصیص یابد تا بتوان سرمایه واحدهای اقتصادی را تامین کرد.

سرپرست صندوق مهر امام رضا با بیان اینکه در بودجه عمومی سال جاری دولت 4 هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه دولت به بانکها پیش بینی شده است، تصریح کرد: این اعتبار متعلق به همه بانک ها است و امیدواریم مبلغ قابل توجهی را به صندوق اختصاص دهیم.

وی سهم طرح های خود اشتغالی را در مشاغل ایجاد شده سال جاری بیشتر دانست و افزود: در حال حاضر براساس عملکرد سال گذشته به طور متوسط دوسوم طرحها مربوط به مردان و یک سوم متعلق به بانوان است.

مصطفی پور تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به مناطق شهری دوسوم و مناطق روستایی یک سوم بوده است.

وی با بیان اینکه رویکرد صندوق در سال جاری توجه به شهرهای کوچک، روستاها و مناطق محروم است بیان داشت: امسال تسهیلات به صورت مساوی با اولویت مناطق محروم پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت ادغام صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد: این موضوع نیاز به یک مجوز قانونی دارد که احتمالا در قالب لایحه ارائه شود و هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6021.bos