شماره: 6018 تاریخ : 1391/05/14-12:00:00

هیچ گونه نگرانی از بابت تحریم های نفتی نداریم

وزیر نفت از ارائه لایحه جدید به مجلس برای حمایت از سازندگان صنعت نفت خبر داد.

 

به گزارش بانک و صنعت، رستم قاسمی به اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم های غرب اشاره کرد و  گفت: یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی مشارکت و هماهنگی با سازندگان تجهیزات صنعت نفت است.
وزیر نفت با اعلام اینکه باید یک همدلی و اتحاد بین مجموعه وزارت نفت و سازندگان و صنعتگران داخلی به وجود بیاید، تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه نگرانی از بابت تحریم های نفتی نداریم.
این عضو کابینه دولت دهم همچنین درخصوص آخرین وضعیت راه اندازی و تاسیس صندوق حمایت از سازندگان صنعت نفت، توضیح داد: لایحه تاسیس این صندوق حمایتی در قالب بودجه سال 1391 به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
وی با اعلام اینکه برخلاف نظر وزارت نفت لایحه تاسیس و راه اندازی صندوق حمایت از سازندگان صنعت نفت از بودجه سالجاری حذف شد، اظهار داشت: لایحه جدیدی برای تاسیس صندوق حمایت از سازندگان و صنعتگران ایرانی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
این مقام مسئول خواستار حمایت بیشتر نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس از تاسیس صندوق حمایت از سازندگان داخلی صنعت نفت شد و در مورد برخی از ویژگی ها و مزیت های تاسیس این صندوق، گفت: با تاسیس این صندوق، وام هایی با بهره کم و حتی بدون بهره برای توسعه ساخت کالای داخلی و تجهیزات صنعت نفت در اختیار سازندگان ایرانی قرار می گیرد.
قاسمی با بیان اینکه قطعا تاسیس این صندوق منجر به حمایت بیشتر از توسعه ظرفیت های ساخت داخل در صنعت نفت خواهد شد، اعلام کرد: برخی از سازندگان داخلی به منظور واردات مواد اولیه و خام به منابع و حمایت های مالی وزارت نفت نیاز دارند که با تاسیس این صندوق مشکلات سازندگان داخلی صنعت نفت به حداقل کاهش می یابد.
هم اکنون به طور متوسط سالانه حدود 30 میلیارد دلار انواع کالا و تجهیزات در طرحهای مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور مورد استفاده قرار می گیرد که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری سهم داخل از فروش کالا به وزارت نفت از مرز 12 میلیارد دلار عبور کند 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6018.bos