شماره: 6010 تاریخ : 1391/05/12-12:00:00

تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور کلید خورد

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور در مجلس خبر داد.

کاتب خبر داد:

غلامرضا کاتب  در جمع خبرنگاران گفت: ‌۳۰ نفر از نمایندگان مجلس از عملکرد دانشگاه پیام‌نور در ۱۳ بند تقاضای تحقیق و تفحصی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه داده‌اند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ در این تحقیق و تفحص مباحثی که در دانشگاه پیام نور کشور وجود دارد، مثل جذب اعضای هیئت علمی که خارج از ضوابط انجام می‌شود، بررسی قراردادها و مناقصات عمرانی، پرداخت‌ پاداش‌های بی‌رویه و همچنین راه‌اندازی واحدهای پیام‌نور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کاتب ادامه داد: توسعه بی‌رویه رشته‌های غیرمتناسب با اهداف دانشگاه، برخوردهای غیراسلامی و غیراخلاقی با دانشجویان و اساتید از جمله سایر محورهای این تحقیق و تفحص است.
وی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که نمایندگان داشتند، ۳۰ نفر از نمایندگان این تقاضا را به هیئت رئیسه ارائه دادند و هیئت رئیسه آن را اعلام وصول کرد و در هفته‌های آینده در کمیسیون مربوطه به بحث گذاشته می‌شود.
نماینده مردم گرمسار در مجلس در پاسخ به سؤالی  در خصوص عزل فرماندار گرمسار نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که بعد از انتخابات باید پرونده آن را دفن کنیم؛ متاسفانه در شهرستان گرمسار همچنان مباحث انتخاباتی پر رنگ است و دخالت‌های بی‌رویه همچنان وجود دارد به طوری که فرماندار شهرستان گرمسار دیشب بدون هیچ دلیلی با حمایت جریان انحرافی عزل شد.
وی اضافه کرد: این فرماندار توسط خود وزارت کشور نصب شده بود و به جهت برگزاری انتخابات سالم این فرماندار به کربلا اعزام شد.
کاتب گفت: وقتی وزارت کشور چنین فرمانداری را عزل می‌کند، نمی‌دانم که نشانگر چه موضوعی است؛ نمی‌دانم جریان انحرافی تا کجا می‌خواهد حرکت خود را ادامه دهد و تا چه زمانی قصد دامن زدن به مسائل انتخاباتی را دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: خود استاندار سمنان از جمله استانداران ناکار‌آمد است چراکه وی فردی بازنشسته است و چندین سال هم از بازنشستگی وی می‌گذرد و مریض هم هست و حدود ۱۵ روز هم سر کار حاضر نمی‌شود ولی چون تابع محض جریان انحرافی است، همچنان بر سر کار است
 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/6010.bos