شماره: 60 تاریخ : 1390/03/06-12:00:00

سرپرست وزارت صنایع: کارخانه فولاد قم ظرفیت شغلی خوبی ایجاد کرده است

قم ـ سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: کارخانه فولاد قم ظرفیت شغلی خوبی در این شهر و منطقه اقتصادی 'نیزار' استان ایجاد کرده است.

 'مهدی غضنفری' روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار کارخانه فولاد قم در جمع خبرنگاران افزود:کارخانه فولاد غرب آسیا در قم باعث اشتغال مستقیم 500 نفر شده است.
وی ادامه داد: در این کارخانه که با ظرفیت 550 هزار تن فعالیت می کند ورق های نازک فولادی مورد نیاز در صنایع پایین دستی از جمله صنایع خودروسازی، مسکن و لوازم خانگی تامین می شود.
غضنفری گفت: طرحهای توسعه ای این پروژه و همچنین سایر طرحهای عظیم صنعتی در استان قم همواره مورد حمایت دولت است.
وی ابراز امیدواری کرد که اجرای طرحهای عظیم صنعتی در این استان ادامه یابد.
ساخت شرکت فولاد غرب آسیا واقع در منطقه صنعتی نیزار قم توسط بخش خصوصی و مشارکت یکی از بانکهای عامل با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزارو200 میلیارد ریال در سال 1384 آغاز شد.
در این کارخانه صنعتی طرح ورق های سرد نورد شده به ظرفیت 550 هزار تن در سال با ضخامت نهایی 18/.تا 3 میلی متر و عرض 600 تا 1700 میلی متر و کلافهای با وزن 6 تا 30 تن اجرا می شود.
این کارخانه در زمینی به مساحت 53 هکتار و زیربنای 40 هزار مترمربع در منطقه صنعتی نیزار قم واقع در کیلومتر 35 جاده سلفچگان دلیجان احداث شده است.
عمده محصولات این طرح عظیم در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان ها، ورق های رنگی، ورق های گالوانیزه، صنایع بسته بندی مانند قوطی سازی و غیره مصرف می شود


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/60.bos