شماره: 490034 تاریخ : 1398/06/04-04:29:46

طی دولت تدبیر و امید:

5هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری هزینه شد

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در 6 سال دولت تدبیر و امید تاکنون افزون بر 5 هزار و 400 میلیارد ریال در بخش کشاورزی این استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ذبیح الله غریب روز دوشنبه  همزمان با هفته دولت داشت: در 6 سال گذشته تا کنون یکهزار و 600 میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی، یکهزار و 200 میلیارد ریال در بخش دامپروری و مابقی در بخش باغات، زراعت ، توسعه گلخانه ها، آب و خاک و شیلات و زنبور عسل بوده است.  

به گفته وی، سهم اشتغال بخش کشاورزی در سال 92  حدود  16 درصد به ثبت رسیده بود که  که طبق مرکز آمار کشور این رقم امسال به بالای 22 درصد افزایش و ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی نیز در زمان یادشده  از 12 درصد به 19 درصد ارتقاء یافته است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: محصولات کشاورزی این استان در طول عمربا برکت انقلاب اسلامی از 296 هزار تن به یک میلیون و 400 هزار تن در بعد از انقلاب رسید که این رقم حدود 5 برابر افزایش داشته است.

غریب ، میزان محصولات زراعی اوایل انقلاب این استان را 221 هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال زراعی جاری این رقم به 913 هزار تن رسیده است. 
وی میزان تولید محصولات باغی را نیز در اول انقلاب 29 هزار تن و در سال زراعی گذشته افزون بر 195 هزار تن اعلام کرد. 
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ، همچین از تولید 7 هزار تنی محصول قارچ دکمه ای در مزارع پرورشی و تولید بیش از 2 میلیون و 400 هزار تن محصولات گلخانه ای در سال جاری خبر داد و افزود: این استان در تولید محصول قارچ دکمه ای رتبه 5 تولید کشور  را دارد. 
وی با اشاره به کسب رتبه برتر تولید در برخی از محصولات کشاورزی این استان طی سال جاری افزود: این استان با تولید حدود 24 هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام مرغوب صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است. 
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی استان با تولید سالانه 34 هزار تن محصول هلو مرغوب، رتبه هفتم و 7 هزار تن گردو رتبه نهم تولید را در کشور طی 2 سال گذشته کسب کرده است. 
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این استان با تولید سالانه بیش از 31 هزار و 200 تن گوشت قرمز برابر 3.5 درصد تولید گوشت قرمز کشور، رتبه نهم کشور را دارد. 
وی همچنین سرانه تولید شیرخام این استان را 242 کیلوگرم دانست و گفت:چهارمحال و بختیاری با این میزان تولید، رتبه دوم تولید سرانه شیر خام کشور را دارد. 
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار از بخش کشاورزی و دامپروری استان ارتزاق می کنند. 

دوم تا هشتم شهریورماه مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5هزار-میلیارد-ریال-در-بخش-کشاورزی-چهارمحال-و-بختیاری-هزینه-شد.bos