شماره: 5970 تاریخ : 1391/05/09-12:00:00

در ماه مبارک رمضان،

محصولات لبنی کم چرب و ارزان توزیع می شود

کارخانه های لبنی به مناسبت ماه رمضان محصولات لبنی کم چرب و ارزان قیمت را توزیع می کنند.

 


«
رضا باکری» دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی، درباره کمبود محصولات لبنی کم چرب و ارزان قیمت در بازار مصرف اظهار کرد: به درخواست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و به منظور تمرکز در عرضه مواد غذایی، فرآورده های لبنی کم چرب در قالب شیر، ماست و پنیر در مراکز معرفی شده توزیع می شوند.
وی تاکید کرد: نیمی از ظرفیت کارخانه های لبنی استان تهران به تولید محصولات کم چرب اختصاص یافته و این محصولات به میزان فراوان در بازار وجود دارند.
باکری تنها ایراد این طرح را اجرایی نشدن آن در سطح 30 استان دیگر عنوان و اظهار کرد: استان تهران به دلیل ماه رمضان این طرح را سریعا و بدون هماهنگی با دیگر استان ها اجرا کرد و نیمی از ظرفیت کارخانه های لبنی در کل استان را به محصولات کم چرب اختصاص داد اما بخشی از تولیدات این کارخانه ها به استان های دیگر می رود.
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: هنوز کارخانه های 30 استان دیگر به این طرح ملحق نشده اند که سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها این تفاهم نامه را ابلاغ کرده و به زودی اجرایی می شود. البته برخی کارخانه ها که تولیداتشان فقط به سه قلم کالای ماست، شیر و پنیر محدود می شود و محصولات پرچرب ندارند که عدم النفع خود را از این طریق جبران کنند باید راهکاری برایشان اتخاذ شود.
وی میزان مصرف روزانه فرآورده های لبنی در استان تهران را 2750 تن عنوان و اظهار کرد: بخشی از این میزان در داخل استان و بخشی در استان های دیگر تولید می شوند که با اجرایی شدن این طرح در استان های دیگر قطعا این مشکل برطرف خواهد شد و محصولات ارزان قیمت با فراوانی بیشتری در بازار مصرف عرضه خواهند شد.
به گفته باکری سهمیه هر برند برای هر استان مشخص شده است که اگر طرح مربوطه در همه استان ها اجرایی شود به وفور این محصولات در بازار خواهد بود.
وی میزان تولید انواع فرآورده های لبنی در سطح کشور را روزانه هزار و 700 تن عنوان کرد.
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی قیمت خرید شیر خام در ماه گذشته را کیلویی 900 تومان با بار میکروبی زیر 100 هزار و چربی 2/3 درصد عنوان کرد 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5970.bos