شماره: 5947 تاریخ : 1391/05/07-12:00:00

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکل بیمه نفتکش ها حل شد

عصو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشستی که اخیرا با کریمی رئیس بیمه مرکزی داشتم، اطمینان خاطر دادند که بیمه مرکزی با هماهنگی دولت تمهیدات لازم را در رابطه با بیمه‌های اتکایی اندیش

 

ایرج ندیمی با اشاره به اعمال تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه کشورمان به ذکر نکاتی درباره تحریم بیمه‌ای نفتکش‌های داخلی پرداخت و اظهار داشت:در جنگ اقتصادی که هم اکنون دشمنان برای کشور تعریف کرده‌اند برای بخش لجستیک، تدارکات و حمل و نقل نیز محدودیت‌هایی را به وجود آورده‌اند، به‌طوری که از فروش بنزین خودداری و بیمه‌ها را انجام نمی‌دهند.

ندیمی با ابراز خرسندی از اینکه بیمه مرکزی تمام تعهدات مربوط به بیمه نقتکش‌ها را پذیرفته است، تصریح کرد: در همین رابطه رشد قابل اعتنایی هم در بیمه‌های اتکایی یا همان پوشش بیمه حمل کالا از خارج به داخل و بالعکس را شاهد بودیم که الحمدالله نگرانی‌ها در این خصوص مرتفع شده است

نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم همچنین با اشاره به اقدام اخیر امارات مبنی بر انتقال نفت از طریق خط "لوله"، خاطرنشان کرد: فشار تحریم‌ها طبیعتا از اروپای غربی به شیخ‌نشینان عرب سرایت کرده و به دلایلی تمام کشورهای تحت قلمرو سیاسی کشورهای بیگانه هم اکنون در حال تدارک اقداماتی مانند کاهش سرعت، افزایش هزینه و ایجاد موانع اجرایی برای کشورمان هستند تا ایران تحت فشار قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تحریم‌های ایجاد شده به راحتی در ایران مقابله می‌شود، تأکید کرد: اولا با توجه به ذخایر خوبی که در همه ابعاد در کشور وجود دارد و دوما امکان تامین کالا به صورت‌های مختلف برای کشور، خوشبختانه این برهه از تحریم‌ها نیز پشت سر گذاشته خواهد شد.

ندیمی با تاکید بر اینکه از مسئولان کشور انتظار می‌رود تا تحریم را در داخل به‌طور ویژه‌ای مدیریت کنند، گفت: بنده به عنوان کسی که در مسئولیت‌های مختلف اجرایی خدمت کرده اعلام می‌کنم که مشکل فعلی عدم درک صحیح شرایط روز توسط برخی مدیران است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کاری که می‌بایست در یک روز اجرایی شود طی یک یا چندین ماه محقق می‌شود، بنابراین دغدغه فعلی مجلس این است که در صورت نیاز قوانین به اصلاح آن را فورا به مجلس ارائه دهند و در غیر این صورت با سرعت عمل بیشتری به کارها بپردازد.

ندیمی با اشاره به اینکه مسئولان نباید مثل شرایط عادی برخورد کنند، تصریح کرد: وجود ذخایر بالای کشور به معنای این نیست که با مسائل و مشکلات به طور عادی برخورد شود.

وی افزود: به عبارت دیگر در شرایط جنگ اقتصادی که بر فضای کشور حاکم است باید همه تلاش‌ها با سرعت عمل جهت بالا بردن کیفیت، رفع مشکلات مردم در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با تدبیر مسئله صورت گیرد.

* در مسائل مربوط به خارج زمان متناسب با جنگ تعریف نشده است

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به خارج از کشور در زمان متناسب با جنگ تعریف نمی‌شود، گفت: در مباحث مربوط به بانک‌ها، تجارت جهانی، استاندارد و دستگا‌ه‌های نظارتی بایستی شرایط تسهیل شود چراکه دشمن قصد تحمیل موانع را دارد و ما هم باید در مقابل دشمنان با روان‌سازی امور کارها را پیش ببریم.

ایرج ندیمی در ادامه سخنان خود همچنین با تاکید دوباره به اقدامات و مواضع کشورهای غربی و عربی در قبال ایران و اعمال تحریم‌های نفتی علیه کشورمان به ذکر نکاتی در خصوص نتایج انتقال نفت از طریق خط لوله امارات برای دور زدن موقعیت استراتژیک تنگه هرمز پرداخت و یادآور شد: همان طور که ما از همه امکانات برای مقابله با تحریم‌ها استفاده می‌کنیم، دشمنان از نیز از همه امکاناتشان بهره خواهند برد.

وی افزود: آیا اینکه کشیدن خط لوله نفتی مؤثر خواهد بود یا خیر و آیا واقعا این خط انتقال نفت از لحاظ امنیت و مواردی دیگر تضمین شده و آیا از جهت هزینه برآوردهای منطقی صورت پذیرفته یا خیر هنوز هیچ تضمینی در حال حاضر برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده انتقال نفت از طریق لوله به جای تنگه هرمز توسط امارات از لحاظ اقتصادی و جهات دیگر بسیار پرهزینه خواهد بود.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5947.bos