شماره: 5941 تاریخ : 1391/05/05-12:00:00

وزیر دارایی آمریکا به بدتر شدن وضعیت اقتصادی هشدار داد

وزیر دارایی آمریکا نسبت به تشدید شرایط نامساعد اقتصادی این کشور طی ماه‌های آینده به نمایندگان کنگره هشدار داد.

به گزارش بانک و صنعت به  نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، تیموتی گیتنر تاکید کرد ، بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو و بحران کسری بودجه آمریکا می تواند روند رشد و رونق بی ثبات و شکننده آمریکا را بدتر از گذشته کند و این تهدید بزرگی علیه اقتصاد آمریکا است.

 

بر اساس این گزارش ، گیتنر افزود: سیستم نظارتی کنگره آمریکا باید نظارت بیشتر و جامع تری بر عملکرد سیستم مالی آمریکا داشته باشد تا اقتصاد این کشور به ثبات لازم دست یابد . اظهارات گیتنر در حالی است که هیچ نشانه امیدوار کننده ای نسبت به حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو وجود ندارد و ادامه اختلافات داخلی بین دموکراتها و جمهوری خواهان بر سر راهکارهای کاهش کسری بودجه ، به شدت وضعیت اقتصادی این کشور در سال 2013 میلادی را تهدید می کند. در حالی که دموکراتها خواستار افزایش مالیات بر 2 درصد ثروتمندان آمریکایی هستند ولی جمهوری خواهان ضمن مخالفت با آن خواستار کاهش هزینه های دولت به خصوص در بخشهای بهداشت و سلامت هستند .

 

افزایش نرخ بیکاری نیز به مهمترین نگرانی رای دهندگان آمریکایی تبدیل شده است . نرخ بیکاری آمریکا هم اکنون بیش از 8.2 درصد است . این رقم از فوریه 2009 میلادی تا کنون بالای 8 درصد بوده است و این مساله پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه است،البته به اعتقاد کارشناسان اقتصادی رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی تواند نرخ بیکاری این کشور را تا سال 2016 میلادی به کمتر از 6 درصد کاهش دهد .

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5941.bos