شماره: 5924 تاریخ : 1391/05/03-12:00:00

مدیر عامل بانک ملی :

روسای شعب درون سازمان ها، نمایندگان بانک در سازمان ها هستند

آقای حیدری مدیر عامل، آقایان دامغانیان، حسین زاده، خواجه حسنی و کمرئی اعضای هیات مدیره در این جلسه حضور داشتند.

همایش روسای شعب درون سازمان ها با حضور اعضای هیأت مدیره و تعدادی از مدیران ستادی در مرکز آموزشی و رفاهی کوثر(آجودانیه) برگزار شد.

در این همایش که به همت اداره کل بازاریابی و امور مشتریان برگزار شد، آقای حیدری جایگاه شعب درون سازمان ها را مهم برشمرد و گفت: روسای شعب درون سازمان ها، نمایندگان بانک ملی ایران در وزارتخانه ها و سازمان ها هستند که باید تعامل خود را با سازمان ها بیشتر کنند و جهت ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت آن ها گام های اساسی بردارند.

وی افزود: روسای این شعب باید به صورت لحظه ای از وضعیت سازمان یا وزارتخانه مربوطه آگاه باشند و سعی کنند در جریان خواسته های بانکی سازمان قرار گرفته و درصدد تأمین آن برآیند و ادارات ستادی نیز در این راستا باید حمایت مطلوب را از نیازهای این شعب داشته باشند.

 مدیر عامل در ادامه با اشاره به نحوه بازاریابی صحیح و اصولی بر لزوم توجه روسای شعب در خصوص پیگیری دقیق و مصرانه خواسته ها و نیازهای مدیران سازمان ها و حفظ و تعمیق ارتباطات با آنها تأکید کرد. وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات در محل مورد نظر مشتریان ابراز داشت: امروز نحوه ارائه خدمت تغییر کرده است و شرکت های دانش محور، تولید بدون کارخانه را دنبال می کنند چون هدف نهایی آن ها فروش محصول و کسب سود است.

 آقای حیدری گفت: ایجاد نیاز در مشتریان، ارائه خدمات بر خلاف انتظار آنها و ارائه خدمات بانکی بر اساس طبقه بندی مشتریان در قالب مشتریان سپرده ای و مشتریان تسهیلاتی از جمله مهارت های بازاریابی است. وی با عنوان اینکه همکاران با تحقیق و پژوهش باید خدمات جدیدی خلق کنند، یادآور شد: امروز هر بانکی برای اولین بار خدمتی را ارائه کند، در ذهن ها خواهد ماند.

 مدیر عامل با اشاره به مزیت های بانک ملی ایران نظیر برند معروف و با قدمت، حضور در تمامی شهرها و روستاها ادامه داد: یکی از برتری های بانک ملی ایران حضور شعب این بانک در درون سازمان هاست که می توانند همانند پلی میان بانک و سازمان عمل کرده و از این طریق منابع خوبی را جذب کنند.

وی با عنوان اینکه ارتقای بهره وری بدون افزایش هزینه موجب افزایش سود می شود، گفت: در حال حاضر آنچه موجب برتری در رقابت میان بانک ها می شود، اصلاح روش های ارائه خدمات به مشتریان است.

 مدیر عامل پیگیری و وصول مطالبات معوق را اولویت اول شعب اعلام کرد و ادامه داد: بازرسی و نظارت های دوره ای باید توسط مسئولان شعب در جهت ایمن سازی فعالیت ها صورت گیرد.

در ادامه این همایش آقای دامغانیان عضو هیأت مدیره با اشاره به اهمیت شعب درون سازمان ها در افزایش منابع گفت: شناخت نیازهای سازمان ها و ارتباط موثر با مدیران آن ها از مهمترین وظایف روسای شعب درون سازمانی است.

 وی افزود: نیازهای سازمان ها باید در کوتاه ترین زمان ممکن تأمین شود و در مواردی که نیاز به اخذ مصوبه از مدیریت بانک وجود دارد، این امر باید با سرعت و جدیت پیگیری گردد.

 عضو هیأت مدیره بر لزوم ایجاد مطلوبیت در خدمات بانک برای مدیران و کارکنان سازمان ها تأکید کرد و گفت: روسای شعب باید با نهایت هوشمندی، اقدامات رقبا در جذب منابع سازمان ها را رصد و کنترل کنند. وی شناسایی تمامی ظرفیت های سازمانی و بررسی نحوه تمرکز منابع آن ها در بانک ها را از جمله مسئولیت های مهم روسای شعب درون سازمان عنوان کرد و گفت:‌ این اطلاعات مورد نیاز مدیریت بانک و واحدهای ستادی در جهت بهبود روابط و خدمات دهی بهینه است.

 آقای حسین زاده نیز در این مراسم با عنوان اینکه حضور شعب در داخل سازمان ها برای بانک بسیار اهمیت دارد، گفت: مدیران ارشد بانک در رابطه با انتصاب روسای این شعب بسیار حساس هستند و مسئولان شعب درون سازمانی باید از نظر شخصیتی، مناعت طبع ، سخنوری، خوش برخوردی و درایت نمونه باشند.

 وی افزود: بخش دیگر اهمیت شعب درون سازمان ها در این است که جذب یا از دست دادن منابع توسط آنها در کل بانک تأثیر گذار است.

 عضو هیأت مدیره در پایان خواستار حمایت ادارات ستادی از شعب درون سازمان ها شد و ادامه داد: روسای شعب درون سازمان ها باید مدیران و کارکنان سازمان ها را با خدمات الکترونیکی و غیرحضوری بانک آشنا سازند.

 دیگر سخنران این مراسم آقای خواجه حسنی عضو دیگر هیأت مدیره بود که روسای شعب درون سازمانی را سفیران بانک دانسته و بر اهمیت نقش آنها در ارتقای جایگاه بانک تأکید کرد.

 وی خواستار تغییر روش مدیریتی در شعب درون سازمانی در راستای ایجاد تحول شد و ابراز داشت: روسای شعب درون سازمان ها باید نیازهای سازمان ها را قبل از اعلام توسط مدیران آن سازمان ها، شناسایی و در جهت برآوردن آن اقدام کنند.

 عضو هیأت مدیره با عنوان اینکه شعب درون سازمانی، 5/16 درصد از کل منابع بانک را در اختیار دارند، گفت: تأثیرگذاری این شعب با دیگر واحدها قابل مقایسه نیست چون سازمان ها در رتبه بندی مشتریان دارای رتبه بالایی هستند و لذا باید ادارات ستادی همه گونه همراهی را با این شعب داشته باشند.

 در بخش دیگری از این همایش، آقای فتحی بیرانوند رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان با ارائه آماری از وضعیت فعلی شعب درون سازمان ها و اهمیت آنها گفت: 12 درصد شعب بانک یا به عبارتی 390 شعبه، درون سازمان ها هستند که کارکنان آن 8/8 درصد از کل کارکنان بانک را تشکیل می دهند.

 وی افزود: شعب درون سازمان ها، 5/16 درصد از منابع بانک را در اختیار دارند و با داشتن بیش از 33 میلیارد ریال سرانه سپرده کارکنان، از کارایی 100 درصدی نسبت به سایر شعب برخوردارند.

 رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان مطالبات معوق این شعب را 53/2 درصد از کل مطالبات بانک ذکر و بر پایین بودن این نسبت تأکید کرد.

 به گفته وی شعب درون سازمان ها در پایان سال 90 از سرانه سود 5 میلیارد ریالی بهره مند شدند 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5924.bos