شماره: 5909 تاریخ : 1391/05/01-12:00:00

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران؛

توزیع سهام جدید به سهامداران بانک تات در صورت ادغام

امیدقائمی با اشاره به اینکه در صورت ادغام تمام ارکان و ماهیت بانک تات تغییر خواهد یافت گفت: در اینصورت بانک جدید باید دوباره مراحل پذیرش را پشت سر بگذارد تا بتواند در بازا

 مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به اینکه هنوز تصمیم بانک مرکزی در خصوص موضوع ادغام نهایی نشده است، اظهار داشت: درصورتی که قرار بر ادغام این بانک با دو موسسه مالی باشد سهامداران خرد سهمی با همان ارزش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه این مجموعه به تعبیر بهتر دارای یک ذی نفع بود تصریح کرد: آنچه مسلم است با تحویل سهام بانک تات در صورت ادغام سهم دیگر به سهامداران خرد داده می شود.

امیدقائمی با اشاره به اینکه در صورت ادغام تمام ارکان و ماهیت بانک تات تغییر خواهد یافت خاطرنشان کرد: در اینصورت بانک جدید باید دوباره مراحل پذیرش را پشت سر بگذارد تا بتواند در بازار سرمایه حضور داشته باشد .

امید قائمی با اشاره به اینکه سابقه چنین ادغامی در بازار پول و سرمایه وجود نداشته خاطرنشان کرد: تاکنون ادغام هایی از این دست به صورتی انجام شده بود که سهام شرکتی که 100 درصد سهامش متعلق به فردی حقیقی است در شرکت دیگر ادغام می شد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز سازمان بورس دستور ثبت مجمع را صادر نکرده است افزود: تا زمانی که مجمع به ثبت نرسد امکان تشکیل بانک جدید وجود ندارد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5909.bos