شماره: 5902 تاریخ : 1391/05/01-12:00:00

هیج دانش آموز با استعدادی نباید به علت فقر مالی از تحصیل بازبماند

بانک ملی ایران در ادامه تلاش ها و مشارکت های خیرخواهانه در امور نیکوکاری و عام المنفعه، مبلغ دو میلیارد ریال کمک بلاعوض به موسسه خیریه رفاه کودک ( بنیاد کودک) برای احداث س

 به گزارش  بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،در جلسه ای که به همین منظور در محل اداره امور شعب استان اردبیل برگزار شد ، آقایان حسین زاده و خواجه حسنی از اعضای هیأت مدیره بانک حضور یافتند و با مسئولان بنیاد مذکور دیدار و گفت و گو کردند.
 آقای حسین صابری استاندار اردبیل ، خانم دادخواه مدیر عامل بنیاد کودک و جمعی از مسئولان استانداری، فرمانداری ، دادگستری ، شهرداری و جمعی از خیرین استان و همکاران نیز میهمان این جلسه بودند.
 استاندار اردبیل طی سخنانی که به همین مناسبت ایراد کرد، نمونه هایی از ایثارگری ها و کمک های مردمی و انسان دوستانه در حادثه زلزله بم را ذکر کرده و با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از برکات این ماه مبارک این است که انسان را به یاد همنوعان نیازمند می اندازد. کمک کردن به نیازمندان از روح بلند و انگیزه های معنوی پربار سرچشمه می گیرد و آثار بسیاری دارد که در سنوات آتی به صورت مستمر و متواتر شامل حال فرد نیکوکار می شود.
آقای حسین زاده عضو هیأت مدیره در سخنانی که در این جلسه ایراد کرد به سابقه 85 ساله بانک ملی ایران و نقش آن در استقلال اقتصادی کشور اشاره کرده و اظهار داشت : بانک ملی ایران برای مسئولیت های اجتماعی خویش ارزش ویژه ای قایل است و بطور قطع و یقین، کسب سود در مرحله بعدی قرار داد.
عضو هیأت مدیره بانک در ادامه سخنان خود به ذکر مواردی از کمک های مالی بانک در امور عام المنفعه پرداخت و گفت: در بانک ملی ایران بیش از 40 میلیون حساب بانکی وجود دارد که به اعتبار پشتوانه ملی و بین المللی بانک، خدمات مطلوب دریافت می نماید.
وی در ادامه افزود:‌بانک ملی ایران علاوه بر کمک ها و مشارکت های متعدد در امور عام المنفعه بیش از 110 درصد از منابع قرض الحسنه خود را صرف اعطای تسهیلات قرض الحسنه نموده است که بیانگر اهتمام و توجه ویژه مسئولان بانک و عملکرد مثبت آن در حل مشکلات مردم است که امیدواریم مورد رضایت خداوند و مردم عزیز قرار گیرد.
 در ادامه این نشست، آقای خواجه حسنی عضو دیگر هیأت مدیره بانک به ایراد سخن پرداخت و گفت: در مواقعی که انسان ، گرهی از کار یک مشتری یا یک هموطن می گشاید، از درون شاداب و بانشاط می شود و خداوند به کارکنان بانک ملی ایران این توفیق را داده است که جوابگوی مردم باشند و بتوانند گره هایی را از کار آن ها بگشایند و لحظه ای که انسان به یک فرد نیازمند کمک می کند مطمئناً بهترین موقع و زمان نزدیک شدن و اتصال به خداوند است.
 وی نیز در سخنان خود تأکید کرد: در بانک ملی ایران اصل کار برپایه سودآوری نیست بلکه ارائه خدمات به مردم عزیز است و در همین راستا برخی از واحدهای بانک نه برای کسب سود بلکه برای خدمت رسانی به مردم و در نقاطی خاص تأسیس شده اند و به همین دلیل خدمت در این موسسه موجب افتخار است.
 در بخش بعدی این جلسه، دکتر صدر از مشاوران بانک، گفت: دوام در گذر زمان بدون توجه به مسئولیت های اجتماعی سازمان، امکان پذیر نیست و همچنین بدون توجه به نیازهای انسانی نمی توان ارتقاء جایگاه سازمان را تصور کرد و فکر می کنم راز ماندگاری و ارتقا جایگاه بانک ملی ایران در همین موضوع و توجه مسئولان به مسئولیت های اجتماعی و امور عام المنفعه نهفته است.
 خانم دادخواه مدیر عامل موسسه خیریه رفاه کودک، سخنران بعدی این همایش بود که ابتدا به معرفی این موسسه پرداخته و از مدیران و کارکنان بانک ملی ایران تشکر و سپاسگزاری کرد.
بنیاد کودک یک موسسه خیریه غیرانتفاعی بین المللی است که با هدف کمک به دانش آموزان با استعدادی که توانایی تأمین امکانات تحصیلی خود را ندارند، تأسیس شده است. شعار این موسسه که با توجه به اهداف آن تعیین شده است به این شرح می باشد: « هیچ دانش آموز مستعدی در ایران نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل و تلاش بازبماند».
 این بنیاد دارای مقام مشورتی ویژه از شورای اقتصادی اجتماعی ECOSOC سازمان ملل متحد بوده و همه ساله صورت حساب مالی خود را به همراه گزارش حسابرسان بین المللی منتشر می نماید. داشتن استاندارد SGS سوئیس برای پاسخگویی و شفافیت و حسابرسی دقیق(‌کیفیت ارائه خدمات) از شاخصه های مهم این موسسه است.
این بنیاد دارای چهار هزار و پانصد مدد جو بوده در 16 استان کشور دارای نمایندگی است و تمام امور بانکی این موسسه و مددجویان آن در بانک ملی ایران متمرکز می باشد.
در ادامه این جلسه به تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان ممتاز تحت پوشش نمایندگی این موسسه در اردبیل با اهداء لوح تقدیر و کارت هدیه ، قدردانی شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5902.bos