شماره: 5857 تاریخ : 1391/04/26-12:00:00

سی و سومین قرعه کشی جوایز حساب های پس انداز بانک ملی ایران برگزار شد

با حضور اعضای هیأت نظارت بر قرعه کشی متشکل از نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران، سی و سومین مرحله قرعه

به گزارش  بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی،در این دوره از قرعه کشی، یک میلیون و 330 هزار و 900 فقره جایزه به ارزش 799 میلیارد و 925 میلیون ریال به برندگان اهدا خواهد گردید.
در این مراسم آقای جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره با تقدیر از مشتریان نیکوکار و خیراندیش این بانک گفت:‌ قرض الحسنه گوهر تابان عملیات بانکداری اسلامی است که هم دارای تاکیدات الهی است و هم بحث تعاون و حس همکاری در آن وجود دارد و بانک ها به عنوان معتمدین مردم، این خدمت را ارائه می کنند.
وی با عنوان اینکه در مکتب اسلامی، توجه خاصی به قشر ضعیف و مستضعف شده است و راهکارهای متناسب با شأن انسان نیز وجود دارد، به عقد قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: قرض الحسنه یک قرض ساده نیست بلکه به عنوان یک فلسفه، روح، نشاط و سلامتی به جامعه تزریق می کند.
آقای دامغانیان قرض الحسنه را عامل به حرکت درآوردن اقتصاد اسلامی ذکر کرد و گفت: در مقابل قرض الحسنه که روح بخش و زمینه ساز تعالی رابطه انسان و خداوند است، پدیده مذموم ربا وجود دارد.
 به گفته وی، قرض الحسنه قرض به خداوند و دارای پاداشی بزرگ است به طوری که ثواب آن 18 برابر و ثواب صدقه 10 برابر می باشد.
 وی با اشاره به نحوه مصرف سپرده های قرض الحسنه پس انداز توسط بانک ها به عنوان وکیل مردم ابراز داشت: این سپرده ها به صورت تسهیلات قرض الحسنه در بخش های ازدواج و تامین جهیزیه، رفع احتیاجات ضروری، درمان، دانشجویان، تامین مسکن و … در اختیار واجدان شرایط قرار می گیرد.
عضو هیأت مدیره اعلام داشت: بانک ملی ایران از محل 5 درصد امور فرهنگی، آموزشی و بهداشتی از 2 درصد بودجه جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز و با هدف توسعه مناطق محروم کشور، در زمینه ساخت و نوسازی مسجد، نمازخانه، مدرسه و همچنین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت نموده است.
 گفتنی است، پاداش ویژه سی و سومین مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران ، 1500 جایزه 250 میلیون ریالی است. 1500 آلبوم سکه طلا در قطعات 5 بهار، دو و نیم بهار ، یک بهار ، نیم بهار و ربع بهار آزادی ، 1500 کمک هزینه سلامت، رفاه و گردشگری و عتبات عالیات هر یک به ارزش 50 میلیون ریال ، 1500 کارت خرید صنایع دستی و فرش دستباف هر یک به ارزش 5 میلیون ریال و میلیاردها ریال جوایز نقدی از دیگر جوایز این مرحله از قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران می باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5857.bos