شماره: 585 تاریخ : 1390/04/06-12:00:00

آئین‌نامه بیمه‌ عمر اصلاح می شود

تهران - شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنتعت: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی با ارایه مجوز به نمایندگی ها و اصلاح آیین نامه بیمه‌های عمر در صدد است تا حدودی عرصه را برای ورود شرکت‌های بیمه تخصصی و توسع

 

جواد فرشباف ماهریان گفت: ضمن بیان این مطلب که هیچ تقاضای جدی برای تأسیس بیمه تخصصی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: بیمه مرکزی در چند سال اخیر از تأسیس شرکت های بیمه تخصصی استقبال و حتی سیاست های تشویقی را برای محقق شدن این امر اعمال کرده با این وجود هنوز به صورت جدی شاهد حضور شرکت بیمه تخصصی در کشور نیستم .‌
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی در این رابطه تقاضاهایی داشته اما پیگیری نکرده‌اند، افزود: البته بیمه مرکزی در این میان با اجازه فعالیت به شرکت‌های جدید بیمه‌ای به خصوص در بخش بیمه های عمر و ارائه مجوز به نمایندگی‌های تخصصی اقدامات مناسبی را در دست اقدام دارد.
به گفته وی، عدم وجود شرکت‌های بیمه تخصصی در کشور حکایت از آن دارد که شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور تأثیر قابل توجهی بر صنعت بیمه دارد به صورتی ‌که با مقایسه‌ حق بیمه‌ عمر و پس انداز در ایران با سایر کشورها پی به بی توجهی به این نوع بیمه در کشور می‌بریم.
رئیس کل بیمه مرکزی به اصلاح آیین نامه بیمه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: این آیین نامه در حال حاضر در دست بررسی کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی بیمه است به نحوی که به محض تأیید نهایی و تصویب شورای عالی بیمه به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی از ماه‌های پایانی سال گذشته خبر اصلاح آیین‌نامه بیمه‌های زندگی و اقدامات بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های عمر را مطرح کرده بود.
با این وجود همچنان این آیین‌نامه در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی بیمه متوقف شده و خبری از اصلاح قطعی نیست. بنابراین با توجه به آنکه کارشناسان بیمه‌ای معتقدند بیمه‌های عمر زمانی توسعه پیدا خواهند کرد که شرکت‌های بیمه‌ در ارائه این بیمهنامه تخصصی کار کنند امید می‌رود با ابلاغ سریع این آیین نامه تا حدودی ضریب نفوذ بیمه های عمر در کشور افزایش یافته و مردم گرایش بیشتری به خرید این بیمه‌نامه داشته باشند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/585.bos