شماره: 5849 تاریخ : 1391/04/27-12:00:00

قائم مقام ستاد مدیریت بحران گیلان:

700 خانه در سیل شرق گیلان آسیب دید

قائم مقام ستاد مدیریت بحران گیلان گفت: در سیل امروز شرق گیلان 700 خانه آسیب جزئی و کلی دیدند و 30 خانه به طور کامل و صد درصد تخریب شده است.

خبرگزاری فارس: 700 خانه در سیل شرق گیلان آسیب دید / تخریب صد درصد 30 خانه

 

به گزارش بانک و صنعتمحمد اکبرزاده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه سیل ناشی از بارندگی شب گذشته در گیلان به پنج شهرستان استان صدمه وارد کرده است، اظهار کرد: شهرستان‌های رودسر، لنگرود، املش، سیاهکل و فومن از سیل امروز در امان نماندند.

وی، بیشترین آسیب سیل را به مزارع کشاورزی این شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در هر کدام از پنج شهرستان مذکور 500 هکتار از اراضی شالیزاری بین صفر تا 100 درصد خسارت دیده است.

معاون عمران استاندار گیلان با بیان اینکه شالیزارهای شرق گیلان تنها 30 درصد بیمه هستند، تصریح کرد: سیل بسیاری از شالیزارها را زیر گل و لای مدفون کرده و محصول برنج این شالیزارها را به طور کامل از بین برده است.

وی آسیب خانه‌های مسکونی را از دیگر خسارت وارد شده عنوان کرد و گفت: در شهرستان‌های سیل‌زده گیلان 700 خانه دچار آسیب جزئی و کلی شدند و 30 خانه نیز به طور صد درصد تخریب شده است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه طبق برآورد اولیه مبلغ بالغ بر 60 میلیارد تومان خسارت وارد آمده است، تصریح کرد: از منابع استانی مبلغ 6 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد بحران استان فردا در رودسر برگزار می‌شود، متذکر شد: در این جلسه نقاط سیل‌زده بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول حضور مردم و نیروهای امدادی در اسکان موقت افراد آسیب‌دیده را مهم خواند و خاطرنشان کرد: هرکس در هر نقطه‌ای که دچار حادثه سیل‌زدگی شده است می‌تواند به فرمانداری‌های مراجعه کرده و فرم‌های آسیب را پر کند تا در اسرع وقت نسبت به تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های دیگر به آنها اقدام شود

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5849.bos