شماره: 580 تاریخ : 1390/04/06-12:00:00

همایش بین المللی سرمایه گذاری فرصت طلایی توسعه

سومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، به نقل از روابط عمومی بیمه دی با حضور تعدادی از مسولین کشوری از جمله محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور،  شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز ،حجت الاسلام محمدرضامیرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، پرفسور فرامرز فتح نژاد مدیرعامل شرکت بیمه دی ، سفرای کشورهای آلمان، عراق، ترکیه، گرجستان و 370 سرمایه گذار خارجی از کشور های آسیائی و اروپائی برگزار گردید.
در این همایش که 400 میهمان خارجی از 37 کشور جهان برای سرمایه گذاری در حوزه مختلف اقتصادی واجتماعی حضور داشتند،  737 بسته سرمایه گذاری به ارزش 304 هزار و 755میلیارد ریال در قالب طرح 'یونیدو ' برای ارایه به سرمایه گذاران در این همایش تهیه و تنظیم شده است.
این همایش دو روزه، در هفت پانل صنعت و معدن، امور زیربنایی وانرژی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، توسعه و عمران شهری،گردشگری و نیز خدمات بازرگانی، بهداشت و درمان در تبریز برگزار گردید.
از جمله اهداف این همایش معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی آذربایجان‌شرقی برای سرمایه‌گذاران خصوصی، در کنار سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان از قبیل گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی می باشد.
بر اساس این گزارش معرفی مختصات اقتصادی کشور و استان به سرمایه‌گذاران خارجی و توصیف وضعیت اقتصادی،سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سایر اهداف این همایش می باشد.

 اهداف سمینار:

    معرفی توانمندی‌های سرمایه­‌گذاری و زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و ... آذربایجان‌شرقی برای سرمایه‌گذاران خصوصی، در کنار سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان از قبیل گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی.
    شناساندن فضای حاکم بر کشور و استان به سرمایه‌گذاران خارجی و توصیف وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی.
    تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان کشورهای شرکت کننده در همایش.
    تبادل اطلاعات و ارتقاء هماهنگی و همکاری برای دست‌اندرکاران، متولیان و سایر نهادهای مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری.
    تشویق به مشارکت هر چه بیش‌تر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی.
    جذب سرمایه به استان و رونق کسب و کار.
    اتصال بیش‌تر اقتصاد استان با خارج از کشور جهت انتقال دانش فنی.
    توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها از طریق عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران خارجی و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/580.bos