شماره: 572 تاریخ : 1390/04/05-12:00:00

،تا پایان سالجاری میلادی ،

افزایش کاربران به یک میلیارد می رسد

تعداد کاربران اینترنت تا پایان سال 2011 به یک میلیارد نفر خواهد رسید و رکورد بی سابقه ای در این زمینه ثبت خواهد شد.

به گزارش عصر روز یکشنبه شبکه تحلیلی ،خبری بانک و صنعت، بررسی های آماری نشان می دهد هم اکنون بیش از 35 میلیارد دستگاه و وسیله الکترونیک مختلف به اینترنت متصل هستند و با توجه به جمعیت 6 میلیارد نفری جهان این رقم قابل توجه است.
صاحب نظران می گویند در سال های آینده در کنار رایانه ها، mp3 player ها، کنسول های بازی و تلویزیون ها، حتی یخچال ها و اجاق گاز هم هم به وب متصل خواهند شد و ازا ین طریق قابل کنترل می شوند.
بر اساس این بررسی ماهیت جستجوی اینترنتی هم در حال تحول است و به خصوص در مقایسه با یک دهه قبل تغییر چشمگیری کرده است. در آن زمان مردم بیشتر در جستجوی متن بودند، اما امروزه عکس ، ویدیو، مکان یابی هم در دستور کار کاربران قرار گرفته است و در سطح جهان روزانه چهار میلیارد عمل جستجو انجام می گیرد.
نکته دیگر افزایش تنوع اخباری است که از طریق اینترنت در دسترس است. امروزه انواع محتوای خبری، تفریحی، ،آموزشی، جغرافیایی از طریق اینترنت قابل دسترس و استفاده بوده و ماهیت این پدیده به شدت متحول شده است.

محلی شدن بیشتر جستجوگرها مساله مهم دیگری است که باعث شده این موتورهای جستجو بتوانند خود را با نیازها و علائق کاربران محلی بیشتر هماهنگ کرده و بر تعداد کاربران خود بیفزایند.
سازگار شدن جستجوگرها با تلفن های همراه و تبلت ها هم روند قابل مشاهده دیگری است. بر اساس بررسی های آی دی سی در سال 2012 تعداد کاربران وسایل الکترونیک سیار از تعداد کاربران رایانه های شخصی پیشی خواهد گرفت. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/572.bos