شماره: 571 تاریخ : 1390/04/05-12:00:00

مایکروسافت و ویندوز؛

پشتیبانی مایکروسافت از مرورگر جدید تا سال 2020

شرکت موزیلا با اتمام سریع پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی باعث اعتراضات گسترده به خصوص در میان کاربران تجاری و حرفه ای شده است ،اما مایکروسافت با در پیش گرفتن سیا

 مایکروسافت ضمن انتقاد از تصمیم موزیلا برای توقف پشتیبانی Firefox 4 اعلام کرده که از مرورگر IE9 تا سال 2020 پشتیبانی می کند و شرکت های تجاری نباید از این بابت نگران باشند.
موزیلا قصد دارد با به روزرسانی پی در پی فایرفاکس هر بار امکانات تازه ای را به آن اضافه کند. اما شرکت ها با این تصمیم و به روزرسانی سریع موافق نیستند و معتقدند نمی توانند همپای این تغییرات سریع به پیش روند.
کارشناسان معتقدند وقتی مایکروسافت تصریح می کند که به مدت یک دهه از IE8 و IE9 پشتیبانی می کند می تواند سهم عمده ای از بازار را برای خود تضمین کرده و از این بابت نگرانی نداشته باشد.
در میان شرکت های معترض به موزیلا نام غول های بزرگی همچون آی بی ام هم به چشم می خورد و این مساله می تواند به اعتبار موزیلا لطمه جدی بزند.
آی بی ام اعلام کرده که بیش از 500 هزار کارمند این شرکت در نقاط مختلف دنیا از مرورگر فایرفاکس 4 استفاده کرده و افزونه های متعددی را هم برای رفع نیازهای خود بر روی این مرورگر نصب کرده اند که اکثر آنها با نسخه 5 فایرفاکس سازگاری ندارند و اقدام شتاب زده این شرکت انجام امور عادی شغلی را برای آنان مشکل می کند.
موزیلا هنوز در برابر این انتقادها واکنشی از خود نشان نداده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/571.bos