شماره: 562 تاریخ : 1390/04/05-12:00:00

آیت الله لاریجانی،

برخورد با مفسدان اقتصادی باید مقتدرانه باشد

ما نیز به عنوان یک رسانه از رسانه های کشور با حمایت شدید از مواضع به حق رییس دستگاه قضایی ، برخورد مقتدرانه با مفسدان اقتصادی را خواستاریم و در این راه از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه، مبارزه با مفسدان اقتصادی را از اولویت های سال گذشته دستگاه قضایی بیان کرد و گفت: محاکمه عده ای نیز در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه، بر برخورد بدون تبعیض و کاملاً عادلانه و مقتدرانه قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ما مصممیم مبارزه با مفسدان اقتصادی را تا نهایت پیش ببریم، افزود: هیچ خللی در این اراده به وجود نیامده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه ضعیف کشی در شأن قوه قضائیه نیست، گفت: هر تخلف اقتصادی فساد نیست و ما نمی توانیم هر فردی که معوقات بانکی دارد، مفسد اقتصادی بنامیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: دادستان کل کشور از سال گذشته مسئله معوقات را بررسی کرده است تا متهمان را به دستگاه قضایی معرفی کند.

وی از رسانه ها اعم از دولتی و غیر دولتی خواست، اکیداً از متهم کردن اشخاص به ویژه با نام و نشان خودداری کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضائیه موظف است متهمان را به دادسرا احضار کند، افزود: این موضوع به معنای تبرئه نشدن متهم نیست و رسانه ای کردن این موارد قبل از قطعیت جرم است و طبق قانون، دادگاه ها باید رسیدگی کنند.

رئیس قوه قضائیه بر وجود دستگاه قضایی بلند جایگاه ، مقتدر و پر ابهت تاکید کرد و گفت: همه ما مسئولیم که بر این نهاد خدشه وارد نشود و حرمت آن را پاس داریم.

وی گفت: در گوشه و کنار شنیده می شود که فلان قاضی رشوه گرفته است، اگر این موضوع حتی ناچیز و به ندرت باشد دستگاه قضایی را مخدوش می کند.

رئیس قوه قضائیه نظارت های خارج از دستگاه قضایی را دارای اهمیت دانست و گفت: مهمترین ابزار نظارتی سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری هستند که تلاش های خوبی نیز انجام داده اند.

وی ضمن تشکر از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری ، از این دو نهاد مهم خواست در کار خود اهتمام بیشتری کنند تا مردم احساس کنند که دستگاه قضایی به وظایف خود عمل می کند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی بدانند که تخلفات آنها در مرآ و منظر قوه قضائیه است و احدی به خود اجازه ندهد که حق مردم را پایمال کند و از مسیر قانون خارج شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نامه یکی از نمایندگان مجلس به وی گفت: این نماینده عملکرد دستگاه قضایی را در خصوص نمایندگان، خلاف قانون اساسی بیان کرده است.

وی افزود: من به این نماینده عرض می کنم که کجای قانون اساسی گفته است که نمایندگان مجلس در مقام ایفای نمایندگی می توانند دروغ بگویند و تهمت ناروا بزنند و از تعقیب قضایی مصون باشند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: همین مسئله درباره آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز صدق می کند و نمی توان کسی به بهانه آمریت به معروف، خود منکر بزرگی مرتکب شود و در صورت یقین باید مدارک را به دادستانی برای پیگیری ارائه داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/562.bos