شماره: 519 تاریخ : 1390/04/02-12:00:00

توریسم سرخ با 130.2 میلیارد یوان درآمد در چین توسعه می یابد

چین توریسم سرخ یا توریسم کمونیسم که هرساله در سالگرد انقلاب چین برگزار می شود، از نخستین فاز آن طی شش سال گذشته بیش از 1.4 میلیون توریست را به این کشور جذب کرده

 

به گزارش روز جمعه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعتف  حزب چین توریسم سرخ یا توریسم کمونیسم که هرساله در سالگرد انقلاب چین برگزار می شود، از نخستین فاز آن طی شش سال گذشته بیش از 1.4 میلیون توریست را به این کشور جذب کرده است.
 
کمونیست چین که امسال نودمین سالگرد تاسیس کشور کمونیستی چین را برگزار می کند، تا کنون با اجرای طرح های موفق شاهد توسعه بی سابقه این نوع توریسم برای توریست های علاقه مند به تاریخ و فرهنگ و دانش چین شده است.
 
توریسم سرخ یکی از بخش ها و زیر مجموعه های صنعت گردشگری چین است که از این طریق مردم چین و توریست های خارجی امکان بازدید از مکان ها و سایت های مهم تاریخی وابسته به فعالیت انقلابیون در 90 سال قبل را بدست می آورند.
 
 زو ژیکسین مدیر گروه هماهنگ کننده توریسم سرخ ملی در چین با اعلام این مطلب گفت:«توریسم سرخ در چین تنها درسال 2010 موفق به جذب 430 میلیون توریست در مجموع شد که حدود 20 درصد از کل توریست های داخلی را در همان سال تشکیل می دهد.»
 
به گفته وی توریسم سرخ علاوه بر ایجاد درآمد بسیار موفق به ایجاد 912.000 شغل مستقیم و بیش از 3 میلیون شغل غیر مستقیم وابسته به این صنعت درکشور ایجاد کرده است.
 
 این فعالیت ها از طریق فعالیت چندین موزه و سایت های وابسته به یادمان ها و یا آموزشگاه های ویژه آموزش میهن پرستان صورت می گیرد که اغلب به صورت رایگان عرضه می شود با این همه مجموع درآمد بدست آمده از محل توریسم سرخ درس ال 2010 به 130.2 میلیارد یوان رسیده است و با این میزان درآمد،  توریسم سرخ بخش مهمی در صنعت و تجارت چین مبدل شده است که منافع سرشار اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی  برای این کشور دربر داشته است.
 
توریسم سرخ در چین طی شش سال گذشته شاهد اجرای فاز اول توسعه بوده است و قرار است فاز دوم آن طی پنج سال آینده در نقاط مختلف این کشور به مرحله اجرا درآید .
 
طبق بررسی های انجام شده انتظار می رود تعداد توریست های وابسته به این نوع توریسم تا سال 2015 به بیش از 800 میلیون نفر برسد که نشان گر میانگین نرخ رشد سالانه به میزان 15 درصد و برابر با یک چهارم کل رشد مالی کشور است.
 
درآمد سرشاری که از بخش توریسم سرخ عاید دولت چین می شود، به طور مستقیم 500 هزارفرصت شغلی جدید و 2 میلیون فرصت شغلی غیر مستقیم و جدید ایجاد می کند.
 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/519.bos