شماره: 518 تاریخ : 1390/04/02-12:00:00

پیشگیری از زمین خواری با حساسیت در دستور کار قوه قضائیه است

تقویت شوراهای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از زمین خواری از تلاشهای قوه قضائیه در راستای پررنگ ترکردن نام سال جهاد اقتصادی است.

 به گزارش روز پنج شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم آغاز ثبت امضای الکترونیکی در استان کرمان افزود : یکی از معضلات کشور در حوزه دعاوی عدم مستند سازی خلع های مالکیتی است که برای رفع این مشکل ، تفاهم نامه هایی با سازمان های جنگل ها و مراتع کشور ، اوقاف و امور خیریه ، حفاظت محیط زیست و نیروهای مسلح بسته شده است.

آقای تویسرکانی با اشاره به انجام سالانه 25 میلیون مورد خدمت رسانی در 13 هزار و 500 دفترخانه کشور با روش سنتی ، از مدرن شدن نظام ثبت در دفترخانه ها خبر داد.

وی گفت : در راستای برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، در آینده نزدیک ثبت آنی معاملات به صورت شبکه ای اصلاح ، و با افزایش دقت در معاملات ، راه ارتکاب تخلفات بسته می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سیاست جدید این سازمان را رسیدگی به پرونده های اقتصادی و آموزش در زمینه امور اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در امور مربوط به املاک گفت : توسعه سیستم کاداس یا ثبت رایانه ای مشخصات و حدود املاک ، موجب کاهش دعاوی در املاک و اراضی و در نهایت کاهش جرایم می شود.

معاون قوه قضائیه امضای الکترونیکی را تحولی در حوزه اقتصادی کشور و از ابزارهای ثبت مالکیت خواند و گفت : با توجه به سرعت تجارت و معاملات در ادارات و حوزه های تجارت الکترونیک در دنیا ، ثبت امضای الکترونیکی ضرورتی جدی برای پیشگیری از جعل اسناد در محیط مجازی است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/518.bos