شماره: 51 تاریخ : 1390/03/04-12:00:00

حقوق بگیران تا سقف 485 هزار تومان دریافتی از مالیات معاف اند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مجموع درآمد حقوق بگیران تا سقف 5 میلیون و 820 هزار تومان در سال از مالیات معاف خواهد بود.

 به گزارش شبکه خبری باتک و صنعت علی عسکری در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال جاری با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی بصورت جدی راهکارهای وصول معوقات مالیاتی و مقابله با فرار مالیاتی را در سال جاری به عنوان برنامه های جدی نظام مالیاتی در دستور کار خود دارد.

وی از رشد 40 درصدی وصول مالیاتهای مستقیم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: در مرحله اخیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده 12 درصد رشد داشتیم.

عسکری از فراهم شدن امکان ارایه اظهارنامه الکترونیکی مودیان از طریق سایت سازمان امور مالیاتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به توافق زود هنگام سازمان امور مالیاتی با اتحادیه ها و مجامع امور صنفی سراسر کشور امسال مودیان مالیاتی در انجام تکالیف قانونی خود با هیچ مشکلی روبرو نشوند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: هفته گذشته شورای اصناف کشور و نمایندگان اتحادیه ها و مجامع امور صنفی با حضور نمایندگان وزارت بازرگانی برای نحوه وصول مالیات عملکرد سال 89 با سازمان امور مالیاتی توافق کردند.

وی افزود: صاحبان وسایط نقلیه عمومی در سال جاری دیگر دغدغه برخورداری از معافیت مالیاتی را نخواهند داشت اما باید نسبت به ارائه اظهار نامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

عسکری افزود: امسال مالیات مشاغل بند ج 15 درصد نسبت به رقم قطعی عملکرد سال قبل رشدخواهد داشت.

وی ادامه داد: درج کد ملی و کد پستی توسط مودیان در اظهار نامه های امسال الزامی است و اگر مودیان اظهار نامه ها را بصورت الکترونیکی ارائه نمایند 30 درصد مالیات بصورت نقدی و 70 درصد باقیمانده در 6 قسط دریافت می گردد.

وی افزود: مودیانی که اظهار نامه های خود را بصورت غیرالکترونیکی (کاغذی) ارائه نمایند 40 درصد ا ز مالیات نقدی و 60 درصد باقیمانده تقسیط می شود.

وی تاکید کرد: افرادی که تا سال 87 بدهی مالیاتی داشته اند تا پایان شهریور ماه فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف مالیات های قبلی خود اقدام نمایند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال جاری درخصوص مشاغل بند الف، کسانیکه حداقل 15 درصد رشد  نسبت به سال قبل دارند می توانند از شرایط خود اظهاری برخوردار شوند و اگر زیر این مقدار باشد مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: 12 درصد اظهار نامه های مودیان بند الف و ب از طریق نمونه گیری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت اما برای این مودیان، اصل، بر خود اظهاری خواهد بود.

وی نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در سال جاری 4 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این قانون از ابتدای سال در کشور اجرا شده است.

عسکری از افزایش 50 هزار مودی جدید در دوره چهارم مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: با احتساب این تعداد از مرز 180 هزار مودی در نظام ارزش افزوده گذشتیم.

وی همچنین از چاپ و توزیع فرم های اظهار نامه مالیاتی از هفته آینده خبر داد و گفت: اظهار نامه های الکترونیکی نیز هم اکنون بر روی سایت سازمان امور مالیاتی وجود دارد و مودیان می توانند از این طریق اقدام کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/51.bos