شماره: 445564 تاریخ : 1397/10/21-02:46:58

ماجرای وام 5 میلیاردی سروش

5 میلیارد وام در سرمایه گذاری که در این حوزه باید اتفاق بی افتد گم است

رحیمی: سروش وام 5 میلیاردی با بهره هشت درصدی که بسیاری از شرکت های فعال در این بخش دریافت کردند، اخذ کرد و این وام خرج زیرساخت و سخت افزار در سروش گردید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، مرتضی رحیمی مدیر پیام رسان سروش با بیان اینکه نتوانستیم با مردم ارتباط خوب و مستقیمی برقرار کنیم افزود: اپلیکیشن های خارجی باید در کشور سرویس دهند تا کیفت پیام رسان ها افزایش یابد.

وی در خصوص شکل گیری سروش گفت: سال 93 تیمی از بچه ها در دانشگاه شریف شکل گرفت، سپس مناقصه ای میان سازمان صدا و سیما و شریک تجاری دیگر شکل گرفت و برنده شد. دخالت صدا و سیما در این حوزه به صورت مدیریت سیاست های کلی است یعنی نقش و دخالتی در طراحی محصول توسعه فنی و حتی مدیریت محتوا ندارد، لذا خط قرمزهای سروش با تلگرام یکسان بوده و به هیچ وجه کاری به خط قرمزهای صدا و سیما ندارد.

 

مالک سروش کیست ؟

مدیر پیام رسان سروش در پاسخ به این پرسش که بنیان گذار سروش چه شخصی یا سازمانی است، اظهار داشت: بخش خصوصی این پروژه را آغاز کرد، شرکت مهیمن که در حوزه مخابراتی بسیاری از پروژه های بزرگ کشور را انجام داد و در حوزه های مختلف هلدینگ تشکیل داد و سرمایه گذاری را آغاز کرد، این شرکت با وجود بی نامی میان سرمایه گذاران دیگر، بیشترین حمایت از تجارت استارت آپی از سال گذشته را داشته و در حوزه آموزش، تصویر و صوت کار می کند. لذا مالکیت برند سروش برای سازمان صدا و سیما می باشد و شریک اصلی صدا و سیما شرکت مهیمن است.

رحیمی اذعان داشت: تیم ما آنقدر آلوده به فعالیت های سیاسی و اجتماعی شد که باعث ضربه به سروش شده است، خیلی جاها با دادن آدرس غلط و اشتباه دارند به کار ما آسیب می رسانند، لذا ضعف رسانه ای سروش هم بی تاثیر نبوده، در طی چند ماه اخیر همکاری تیم سروش با تیم مدیریت قبلی قطع و تیم جدید جذب شدند، همچنین فعالین، سروش را از نزدیک بازدید کردند و یک تیمی در بحث طراحی محصول و توسعه فنی محصول بهره برداری فعالیت می کند.

 

ماجرای وام 5 میلیاردی سروش

وی در خصوص پنج میلیارد وام وجوه اداره شده از وزارت ارتباطات گفت: این وام با بهره هشت درصدی که بسیاری از شرکت هایی که فعال در این بخش وام را دریافت کرده اند، لذا سوالات بسیاری در خصوص استفاده از این وام شد؛ این وام خرج زیرساخت ها و سخت افزار شد، در فضای که کاربر وجود دارد قادر به ارائه سرویس مناسب نبودیم، باید زیرساخت ها تقویت می شد، لذا « 5 میلیارد وام در سرمایه گذاری که در این حوزه باید اتفاق بی افتد گم است ».

مدیر پیام رسان سروش اضافه کرد: در حال حاضر سروش دیگر استارت آپ نیست، بعنوان شرکتی که قصد توسعه ظرفیت و افزایش کیفیت کار را دارد از وام استفاده می کند و در گردش مالی شرکت بازمی گردد، مساله عجیبی نیست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5-میلیارد-وام-در-سرمایه-گذاری-که-در-این-حوزه-باید-اتفاق-بی-افتد-گم-است.bos