شماره: 514844 تاریخ : 1399/04/02-06:07:03

5 قلم کالای اولویت دار بازرسی و نظارت بر بازار اعلام شد/ لزوم ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه 124

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ 5 اولویت بازرسی این هفته به شمار می آیند.

به گزارش بانک و صنعت، سیدجواد احمدی گفت: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالاها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی و به منظور هدفمند نمودن بازرسی ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار، 5 قلم کالا شامل لوازم خانگی (یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی، لاستیک خودرو سواری و سنگین)، حبوبات، برنج و تخم مرغ به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت و دیگر دستگاه های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی ها و قیمت تعیین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل قیمت ها در بازار لوازم خانگی از چهارشنبه 28 خرداد ماه در سطح کشور، افزود : بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها در قالب انجام گشت های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، دادستانی و ...، از مراکز مهم عرضه برای الزام واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی های رسمی فروش به رعایت قیمت مصرف کننده مطابق با قیمتهای اعلامی در سامانه 124.ir و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گرانفروشی، امتناع از عرضه و ...از مواردی است که در این طرح مورد بررسی و نظارت بازرسان قرار می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مطابق اطلاعیه های سوی سازمان حمایت همه لوازم خانگی عرضه شده در بازار باید در سامانه 124 ثبت شوند و عرضه کالا با قیمتهای بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از شهروندان سراسرکشور خواست در صورت مشاهده هر گونه احتکار کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ... مراتب را به تلفن 124 و یا سامانه www.124.ir اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5-قلم-کالای-اولویت-دار-بازرسی-و-نظارت-بر-بازار-اعلام-شد-لزوم-ثبت-قیمت-لوازم-خانگی-در-سامانه-124.bos