شماره: 348331 تاریخ : 1397/02/17-01:08:59

5 شرکت متقاضی احداث 300 مگاوات انرژی بادی در گیلان هستند

5 شرکت در مجموع متقاضی احداث 300 مگاوات انرژی بادی در مناطق؛ منجیل، گنجه، جیرنده و رودبار استان گیلان هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  توانیر به نقل از روابط عمومی برق گیلان، مهندس بلبل آبادی مدیرعامل این شرکت با اشاره به رویکرد دنیا در استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر گفت: استان گیلان از موهبت الهی و موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار بوده و با توجه به پتانسیل های خوبی که در استان گیلان از لحاظ انرژی بادی، آبی و انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک و تجدیدپذیر وجود دارد، حسب وظیفه باید با برنامه ریزی امکان استفاده از پتانسیل انرژی های مختلف را با توجه به توان مالی فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان به پتانسیل 3000 مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر این استان اشاره کرد و افزود: بیش از3000 مگاوات پتانسیل انرژی بادی در منجیل و مناطق اطراف آن در سطح استان گیلان وجود دارد، این در حالی است که ظرفیت منصوبه فعلی در بخش انرژی بادی 4/92 مگاوات است. به عبارتی در استان گیلان بیش از 32 برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد که در این زمینه چنانچه شرایط به گونه ای رقم بخورد که جذابیت لازم برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شود، از بابت وجود پتانسیل انرژی بادی در استان گیلان شرایط بسیار مطلوبی وجود دارد و آینده ای بسیار روشن در استان گیلان در این زمینه وجود دارد.

مهندس بلبل آبادی به اهم اقدامات شرکت در زمینه انرژی بادی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه انرژی بادی، شرکتهای مختلف خارجی و ایرانی متقاضی تولید انرژی الکتریکی در این بخش در استان گیلان هستند. شرکتهای SUNFARMING، سبز آکام) رشد صنعت و EAB )، توان نیروی آراد، کاسپین و انرژی پویان آتا از جمله شرکتهایی هستند که متقاضی تولید انرژی بادی در استان گیلان هستند.

این 5 شرکت در مجموع متقاضی احداث 300 مگاوات انرژی بادی در مناطق؛ منجیل، گنجه، جیرنده و رودبار استان گیلان هستند که در مواردی محل احداث نیروگاه تعیین شده و در مواردی هم محل احداث نیروگاه در حال بررسی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5-شرکت-متقاضی-احداث-300-مگاوات-انرژی-بادی-در-گیلان-هستند.bos