شماره: 488 تاریخ : 1390/04/01-12:00:00

سهم یک میلیارد دلاری صنایع‌دستی و فرش در سبد صادراتی امسال

سهم صنایع‌دستی و فرش در تحقق اهداف اقتصادی پیش‌بینی شده برای صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی طی سال 90 در کنار شش بخش دیگر مشخص شد.

 «تهمینه دانیالی» معاون صنایع‌دستی کشور در این باره به خبرنگار میراث آریا  گفت: معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای به وزرای مرتبط به تشریح سهم بخش‌های مختلف پرداخته است.

او ادامه داد: سهم صنایع‌دستی و فرش در کنار شش بخش دیگر به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در کارگروه صادرات کشور مشخص شد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: وزرای بازرگانی، اقتصاد و دارایی، نفت، امور خارجه، صنایع و معادن، راه و ترابری، کشاورزی، تعاون، بانک مرکزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در کارگروه صادرات کشور حضور دارند.

«دانیالی» با بیان اینکه بخش‌های پتروشیمی، میعانات گازی، صنعت، معدن، کشاورزی، فرش و صنایع‌دستی و خدمات فنی و مهندسی باید اهداف صادرات غیرنفتی ایران را در سال 90 تحقق بخشند، گفت: مجموع ارزآوری صادرات این بخش‌ها در سال 90 طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید 45 میلیارد دلار باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: سهم صنایع‌دستی و فرش طبق مصوبات این کارگروه یک میلیارد دلار تعیین شده است که دقیقاً یک چهارم بخش خدمات فنی و مهندسی است.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به ارزآوری بیش از 300 میلیون دلاری صادرات صنایع‌دستی در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به رشد چشمگیری که صادرات این تولیدات در چند سال اخیر تجربه کرده، رسیدن به این مهم امکان‌پذیر خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/488.bos