شماره: 482 تاریخ : 1390/04/01-12:00:00

اعتبار 12 میلیارد تومانی برای بیمه شاغلان صنایع‌دستی کشور

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: در راستای اجرای قانون بیمه تأمین اجتماعی برای 380 هزار شاغل صنایع‌دستی طی سال جاری، اعتبار 12 میلیارد تومانی تخصیص یافته است.

 به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و  صنعت،تهمینه دانیالی»  افزود: مجلس شورای اسلامی چندی پیش موافقت خود را با اجرای این قانون برای 380 هزارشاغل صنایع‌دستی اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه تکلیف میزان بودجه‌ای که به بیمه این صنعتگران تخصیص یافته مشخص شده است، اظهار داشت: میزان این اعتبار 12 میلیارد تومان است که در ردیف بودجه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تعریف شده است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی کشور بیان داشت: در اجرایی شدن بیمه برای هنرمندان و قالیبافان، سازمان تأمین اجتماعی دستگاه مجری خواهد بود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: براساس اعلام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی محدودیت اعتباری برای اجرایی شدن بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و قالیبافان در سطح کشور وجود ندارد.

«دانیالی» ادامه داد: با توجه به میزان صنعتگران و هنرمندانی که طی سال جاری در نوبت بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی هستند، به مرور بر اعتبار تخصیص یافته افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه تا آخر سال گذشته 200 هزار شاغل شناسه‌دار صنایع‌دستی و قالیباف کشور در اولویت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، گفت: سال گذشته نیز اعتبارات مورد نیاز بیمه صنعتگران در بودجه همین وزارتخانه تعریف شد.

معاون صنایع‌دستی در ادامه اظهار داشت:‌ هنرمندان صنایع‌دستی به منظور بهره‌مندی از پوشش بیمه تأمین اجتماعی در کنار بهره‌مندی از کارت شناسایی صنعتگری باید گواهی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز داشته باشند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/482.bos