شماره: 445 تاریخ : 1390/03/30-12:00:00

تازه‌های وب و اینترنت؛

عدم پشتیبانی از استاندارد جدید چند رسانه وب

ینده استفاده از استاندارد چندرسانه ای جدید وب موسوم به WebGL در معرض خطر قرار گرفته است، زیرا برخی غول های فناوری تمایلی به تداوم پشتیبانی از آن ندارند.

به گزارش شبکه تحلیلی،خبری بانک وصنعت ،مایکروسافت چندی قبل در مورد تداوم پشتیبانی از WebGL در مرورگر IE خود اظهار تردید کرد.
استدلال مایکروسافت این است که این استاندارد چندرسانه ای دارای مشکلات امنیتی است که برای کاربران مرورگر IE مشکل به وجود می‌آورد.
مهندسان مایکروسافت می گویند در صورت استفاده از WebGL سطح دسترسی به سخت افزارهای سیستم هر کاربر به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت و این مساله تاثیر نامطلوبی بر امنیت کاربران خواهد داشت و لذا باید از این کار اجتناب کرد.
آنان معتقدند اشخاص و شرکت های ثالث می توانند از این سطح دسترسی سوءاستفاده کنند و ضمن نقض حریم شخصی کاربران حملاتی را نیز بر ضد آنها پایه ریزی کنند. اجرای حملات denial-of-service از این طریق کاملاً ساده خواهد بود.
مایکروسافت بر این باور است در صورت استفاده از WebGL باید در آینده با دردسرهای زیادی دست و پنجه نرم کند و از جمله تعداد وصله های امنیتی که هر ماه باید عرضه کند به میزان چشمگیری افزایش می یابد.
با این حساب WebGL فناوری نخواهد بود که مایکروسافت بخواهد آن را با آغوش باز بپذیرد. پیش از این شرکت امنیتی Context Information هم اعلام کرده بود که فناوری چندرسانه ای WebGL اشکالات اساسی در زمینه طراحی دارد و کاربرانش را دچار مشکل می کند.
پیش از این شرکت های موزیلا و گوگل اعلام کرده بودند در مرورگرهای فایرفاکس و کروم خود از استاندارد یاد شده پشتیبانی می کنند.
مهم ترین مزیت WebGL پشتیبانی از نمایش سریع و باکیفیت فایل های گرافیکی سه بعدی بدون نیاز به نصب انواع پلاگین است. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/445.bos