شماره: 437 تاریخ : 1390/03/30-12:00:00

کشاورزان بیمه بازنشستگی می‌شوند

مدیرعامل بیمه ایران از برنامه صدور بیمه نامه بازنشستگی روستائیان و کشاورزان تا پایان امسال خبرداد و گفت: بیمه ارزش مضاعف سهام با همکاری بانکها در صورت تائید بیم

 به گزارش روز دوشنبه شبکه تخلیلی ، خبری بانک و صنعت، جواد سهامیان مقدم از ارائه پوششهای جدید بیمه ای به روستائیان و اقشار کم درآمد جامعه در سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به اینکه روستائیان از پوششهای بیمه ای لازم برخوردار نیستند، پوششهایی را در زمینه های مختلف از جمله اموال، دارایی ها، بیمه عمر و غیره  به آنها ارائه خواهیم کرد.
مدیرعامل بیمه ایران همچنین از ارائه پوشش بیمه بازنشستگی روستائیان یا مستمری مادام العمر توسط این شرکت به زودی خبرداد و تصریح کرد: پس از 30 سال کار توسط روستائیان و کشاورزان باید برای آنها پوششهای لازم بیمه را صادر کرد تا آنها پس از بازنشستگی به فکر کار بر روی زمین نباشند.
وی از ارائه طرحی به بیمه مرکزی برای پوشش بیمه ارزش مضاعف سهام خبرداد و اظهارداشت: منتظر اظهارنظر بیمه مرکزی در این مورد هستیم، براین اساس افرادی که دارای سهام در بورس هستند و اما نیاز به پول دارند اما می خواهند که سهام خود را برای تامین پول نفروشند، می توانند از این پوشش بیمه ای استفاده کنند.
سهامیان مقدم ادامه داد: براین اساس افراد سهامدار می توانند سهام  خود را در اختیار بانکهای طرف قرارداد با بیمه ایران قرارداده و در ازای آن پول دریافت کنند، بیمه ایران نیز به بانکهای مذکور اعتبار می دهد که در صورتی که فرد گیرنده تسهیلات در سررسید بدهی را بازپس نداد، بیمه آن را پرداخت نماید.
وی در مورد تشکیل بانک بیمه ایران اظهارداشت: ترکیب سهامداران این بانک از نظر مقررات بانک مرکزی دارای ایراداتی بود که هم اکنون در حال تشکیل آن با فرمت و مدل جدید مطابق با معیارهای بانک مرکزی هستیم که تا پایان امسال نهایی شود.
مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد پرداخت خسارت سیار گفت: سقف پرداخت خسارت سیار شخص ثالث تا 1.5 میلیون تومانی و سقف تعهدات بیمه نامه است و اگر امسال مبلغ این بیمه نامه افزایش یابد، سقف پرداخت خسارت هم افزایش خواهد یافت. در بخش بیمه بدنه نیز همین روند بدون گزارش پلیس و تشریفات خسارت به مردم پرداخت می شود.
وی در مورد مشکلات مردم در زمان دریافت خسارت از شرکتهای بیمه اظهارداشت: شرکتهای بیمه موظف هستند که خسارت را به صورت سریع، آسان و به موقع به مردم پرداخت کنند، در غیر اینصورت بازار را از دست خواهند داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/437.bos