شماره: 3921 تاریخ : 1390/11/18-12:00:00

موج دوم سرما در پیش است

مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند

ایران با جمعیتی 75 میلیون نفری بالاترین سرانه مصرف گاز در کشور را دارد و ضوری است که مردم در نحوه مصرف دقت کرده و صرفه جویی کنند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با قدردانی از در صرفه جویی مصرف گاز گفت: موج دوم سرما در پیش است و مردم همچون گذشته در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

'به گزارش خبرگزاری بانک و صنع، مهندس جواد اوجی' روز سه شنبه در حاشیه تجدید میثاق مسوولان و کارکنان وزارت نفت با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برودت سرما و بارش برف در چند روز گذشته در استانهای کشور موجب کاهش 12 تا 15 درجه ای دما شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش کارکنان شرکت گاز در هیچ جای کشور قطعی گاز و افت فشار نداشتیم و عملیات گازرسانی در سراسر کشور در بخش تجاری و خانگی روند مطلوبی دارد.

اوجی همچنین خاطر نشان کرد: روز گذشته مصرف گاز در کشور به بالاترین و بی سابقه ترین مقدار مصرف گاز خود یعنی 556 میلیون متر مکعب رسید و 82 درصد مصرف در این روز مربوط به واحدهای تجاری و خانگی بود.

وی با بیان اینکه تولید گاز همه ساله در کشور رو به افزایش است گفت: 13 پالایشگاه،200 هزار کیلومتر خطوط انتقال و 65 ایستگاه تقویت فشار در کشور هم اکنون برای تولید و انتقال گاز فعال است و عمده تجهیزات مربوط به این صنعت در داخل توسط متخصصان ایرانی و بومی کشور راهبری می شود 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3921.bos