شماره: 3915 تاریخ : 1390/11/18-12:00:00

ایران هر روز خودکفاتر و از کنترل غرب دورتر می شود

یک مقام صهیونیست گفت: وابستگی ایران به خارج برای کسب مهارت های فنی به طور روزافزونی کاهش می یابد.

به گزارش بانک و صنعت، اوز رابین بنیانگذار «انجمن دفاع موشکی وزارت جنگ اسرائیل» که در بنیاد دفاع از دموکراسی در آمریکا سخن می گفت، با ابراز حیرت از پیشرفت های ایران، درباره قدرت موشکی کشورمان گفت: همزمان با روند فزاینده خودکفایی برنامه موشکی ایران، توانایی جهان برای محدود کردن قدرت موشکی این کشور در حال کاهش است.
به گزارش جروزالم پست، وی همچنین گفته است: در حالی که دانش فنی و مهارت ایران برای ساخت قطعات موشکی افزایش می یابد کشورهای غربی نمی توانند از طریق منع فروش تجهیزات و یا فروش قطعات معیوب به تهران، برنامه موشکی این کشور را به تاخیر اندازند.
وی که ریاست یک شرکت مشاوره دفاعی را نیز برعهده دارد، می افزاید: وابستگی ایران به خارج برای کسب مهارت های فنی به طور روزافزونی کاهش می یابد. رابین افزود: امروزه ایران می تواند به آسانی همه ساز و کارهای نظارت بر صادرات را دور بزند و برغم تحریم های اقتصادی برای خرید هر آنچه که بخواهد پول کافی در اختیار دارد.
وی همچنین گفته است ایران علاقه مند است در برابر آمریکا در جایگاه یک قدرت بازدارنده و ابرقدرت قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز نگرانی نسبت به انقلاب های منطقه و سقوط رژیم های مرتجع گفت: آنچه بیش از تغییر حکومت ها مرا می ترساند فروپاشی حکومت هاست در چنین موقعیتی وضعیت موشک ها بسیار بیشتر بی ثبات خواهد شد. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3915.bos