شماره: 391 تاریخ : 1390/03/26-12:00:00

تعطیلی شعب بیمه نوین در ایام تعطیل و سرگردانی مراجعین

مسئول پرداخت خسارت بیمه نوین با اشاره به اینکه در صورت فقدان گزارش راهنمایی و رانندگی، حضور مقصر و زیان دیده برای تعیین خسارت و پرداخت آن به زیان دیده لازم است، گفت: در زمان ارزیابی خسارت حضور مقصر و

یک شهروند تهرانی با گلایه از تعطیلی دفاتر بیمه نوین در برخی ایام تعطیل گفت:‌ این مسئله باعث شده تا به خاطر دریافت خسارت از شرکت بیمه نوین، 500 کیلومتر راه را چن

 

حسن نیک‌ضمیر اظهار داشت: برای تعطیلات آخر هفته گذشته به همراه خانواده و با خودروی شخصی به سنندج سفر کردیم که در آنجا با یک خودروی دیگر تصادف کردیم که بر اساس نظر افسر راهنمائی و رانندگی، طرف مقابل، مقصر بود.
وی ادامه داد: پس از این اتفاق افسر پلیس در محل تصادف حاضر شد و ضمن مقصر دانستن طرف مقابل، اعلام کرد که چون خسارت وارد شده کمتر از یک میلیون تومان است نیازی به کشیدن کروکی تصادف نیست.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه برای دریافت خسارت در این نوع تصادفها باید بازدید واحد سیار بیمه از محل تصادف و وضعیت خودروها صورت گیرد تلاش کردیم تا نمایندگان واحد سیار بیمه نوین در سنندج (طرف قرارداد راننده مقصر) برای تهیه گزارش و تأیید ماجرا مراجعه کنند ولی متوجه شدیم بیمه نوین و واحدهای سیار در آن ایام تعطیل تعطیل هستند و هیچ مسئولی از طرف این شرکت پاسخگوی مراجعین نیست.
نیک ضمیر تصریح کرد:‌ به همین دلیل برای اینکه بتوانم خسارت تصادف را از دفتر بیمه نوین در تهران دریافت کنم، تأییدیه و صورت‌جلسه‌ای را از کلانتری سنندج دریافت کردم و علاوه بر این، از مدارک راننده مقصر نیز کپی و کوپن بیمه وی را نیز تحویل گرفتم.
وی با بیان اینکه پس از بازگشت به تهران، روز دوشنبه 16 خردادماه (روز بعد از تعطیلات) برای دریافت خسارت به دفتر مرکزی بیمه نوین در میدان مادر مراجعه کردم، گفت:‌ مسئولین این دفتر به جای جبران تعطیلی شعب بیمه نوین در ایام تعطیل، اعلام کردند که باید از تصادف کروکی تهیه می‌شد.
وی ادامه داد: با توجه به عدم همکاری شعبه مرکزی بیمه نوین برای دریافت خسارت، مجبور شدم مجدداً 2 روز پس از تصادف به سنندج مراجعه و دریافت خسارت را در دفتر بیمه نوین آنجا پیگیری کنم.
این راننده خسارت دیده با بیان اینکه هزینه تعمیر خودرویم در تهران 700 هزار تومان برآورد شده بود، گفت: ‌ارزش خسارت توسط بیمه نوین در سنندج فقط 270 هزار تومان برآورد شد و به همین دلیل نمی‌توانستم فقط پول خسارت از بیمه دریافت کنم و برای تعمیر خودرو دوباره به تهران بازگردم، در نهایت مجبور شدم 2 روز دیگر را هم در سنندج بمانم تا خودرویم تعمیر شود.
وی با اشاره به هزینه‌ای که بابت اقامت در سنندج مجبور به پرداخت آن شده است، گفت: بیمه نوین با وجود اینکه در ایام تعطیل فعال نبود هیچ خدمات رقابتی و یا هزینه‌ای را هم بابت اقامت و یا غیبت در محل کارم به ما پرداخت نکرد.
نیک ضمیر با انتقاد از تفاوت موجود بین برآورد خسارت در تهران و شهرهای دیگر گفت: علاوه بر تعطیلی شعب بیمه نوین در روزهای تعطیل ابتدایی هفته گذشته، اختلاف قیمت موجود نیز مشکلاتی را برای ما به همراه داشته است.

** توضیحات مسئول پرداخت خسارت بیمه نوین

بر اساس این گزارش، مسئول پرداخت خسارت بیمه نوین با اشاره به اینکه در صورت فقدان گزارش راهنمایی و رانندگی، حضور مقصر و زیان دیده برای تعیین خسارت و پرداخت آن به زیان دیده لازم است، گفت: در زمان ارزیابی خسارت حضور مقصر و زیان دیده لازم است اما اگر راهنمایی رانندگی گزارش و کروکی را تنظیم کنند برای پرداخت خسارت کفایت می کند.
به گفته وی، برای شرکت‌های بیمه گزارش راهنمایی و رانندگی و کروکی ملاک است نه گزارش پلیس انتظامی.
وی ادامه داد: زمانی شرکت بیمه خسارت زیان دیه را پرداخت می‌کند که مقصر حاضر باشد تا میزان خسارت تعیین شود.
مظلومی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه در قانون ملزم به پرداخت خسارت زیر 1.5 میلیون تومان هستند، گفت: این امر در زمانی صورت می گیرد که دو طرف مقصر و زیان دیده بر سر صحنه مانده و گزارش راهنمایی و رانندگی تنظیم شود که در این شرایط کروکی لازم نیست.
وی در خصوص روزهای تعطیل که واحدهای ارزیاب خسارت فعالیت نمی‌کنند، افزود: در این روزها وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی برای کسانی که گذری در جاده‌ها بوده و دچار حادثه می شوند این است که کروکی را به حادثه دیدگان ارائه دهد تا آنها به راحتی بتوانند در روزهای کاری به شرکت های بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.
مظلومی با اشاره به اینکه پلیس درحوادث رانندگی جاده‌ای برای رانندگان گذری باید کروکی تنظیم کند، گفت: شرکت‌های در زمانی که دو طرف حادثه دیده حضور دارند موظف به پرداخت خسارت بدون کروکی زیر 1.5 میلیون تومان است اما اگر حادثه دیدگان صحنه را ترک کرده و فاقد کروکی باشند شرکت بیمه خسارت را پرداخت نمی کند.
وی به رانندگان گذری که دچار حادثه شده ولی به خاطر اینکه صحنه را ترک کرده و پلیس نیز برای آنها کروکی ارائه نکرده توصیه کرد با یافتن طرف حادثه به یکی از مراکز پرداخت خسارت بیمه نامه خود مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/391.bos