شماره: 3894 تاریخ : 1390/11/16-12:00:00

کاهش روابط با کشورهای تحریم کننده ایران،

تحریم کنندگان ایران ، زیر تیغ

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24: وزیرصنعت، معدن و تجارت، با هشدارجدی به کشورهای اروپایی که خواهان تحریم ایران هستند، گفت: جمهوری اسلامی درصورت تحریم نفت خود ازسوی کشورهای اروپایی، روابط تجاری خود را با

'مهدی غضنفری'  در مراسم بهره برداری از بزرگترین واحد تولیدی کوره های القایی شمش و فولاد کشور در شهرک صنعتی شهدای محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در مقابل کشورهای اروپایی که تحریم نفت ایران را آغازکنند و وزارت نفت هم به آنان نفت نفروشد ، صورت خواهد گرفت و وزارت صنعت، معدن وتجارت دراقدامی مشابه، حجم مبادلات تجاری خود را با این کشورها به حداقل خواهد رساند .

وزیرصنعت، معدن وتجارت ادامه داد: کشورهای اروپایی که قصد دارند فضای اقتصادی ایران را برهم بزنند نباید انتظارهمکاری تجاری با کشورمان را داشته باشند.

غضنفری گفت: امیدوارم کشورهای اروپایی هم درتصمیم های خودشان تجدید نظر کنند و هم ،‌ راه یک توافق عادلانه را برای حل مشکلات باز نگه دارند.

وی تصریح کرد: بطوریقین ،‌ با کشورهایی که واردات نفت ازایران را کم کنند، مقابله به مثل خواهد شد و وزارت صنعت، معدن وتجارت کاهش سطح روابط تجاری را سریعا در دستور کار قرارخواهد داد.

وزیرصنعت، معدن وتجارت وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بسیار رو به رشد و قوی دانست وگفت: هم اکنون ایران ارتباط خوبی با دنیا دارد وخوشبختانه این روند روبه افزایش است 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3894.bos