شماره: 3893 تاریخ : 1390/11/16-12:00:00

وزیر علوم،

تسهیلات دانشجویی 4 برابر می شود

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:در جهت حمایت از فناوری های مرتبط با طرح های هسته ای ، از فروردین سال آینده ، اعطای تسهیلات دانشجویی از قبیل وام تحصیلی ، وام مسکن ، ودیعه

 

به گزارش بانک و صنعت، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:در جهت حمایت از فناوری های مرتبط با طرح های هسته ای ، از فروردین سال آینده ، اعطای تسهیلات دانشجویی از قبیل وام تحصیلی ، وام مسکن ، ودیعه مسکن و وام های ضروری این گونه دانشجویان چهار برابر می شود . 

 
 

 کامران دانشجو در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی همچنین گفت: همه دانشجویان از سال آینده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

وی تاکید بر خودباوری ، خوداتکایی ، تولید و نوآوری ، اثربخشی و هدف مداری از اصول ثابت و اهداف محوری فعالیت های علمی در طول فعالیت های جشنواره خوارزمی بوده است.

جشنواره خوارزمی به اعتبار علمی کشور افزوده است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره بین المللی خوارزمی با 25 دوره برگزاری به اعتبار علمی و فرهنگی کشور افزوده است.
کامران دانشجو با خوش آمدگویی به رئیس جمهور از توجه خاص وی به جامعه علمی کشور قدردانی کرد و افزود: این توجه مایه دلگرمی  جامعه علمی شده است.
وزیر علوم با تبریک دهه فجر گفت: به لطف الهی و حمایت مدیران علمی وفادار به آرمان های شهدا و تلاش استادان متعهد دانشگاه ، این دوره از جشنواره سرفرازتر و پویاتر از گذشته با حضور فعالان عرصه علم و پژوهش برگزار می شود.
وی شناسایی استعدادهای برتر و بسترسازی برای تعلیم و تربیت نیرو های انسانی را مهم ترین هدف برگزاری جشنواره خوارزمی خواند و افزود: در این جشنواره بر فراهم شدن شرایط حضور نخبگان علمی در همه عرصه ها تاکید شده است.
وی به نقش جشنواره خوارزمی در عملیاتی شدن فعالیت های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: تاکید بر خودباوری ، خوداتکایی تولید و نوآوری و اثربخشی و هدف مداری آن از دیگر اهداف جشنواره است.
دانشجو گفت: اقبال رو به افزایش دانشجویان و مجامع علمی معتبر خارجی و داخلی و حمایت فزاینده نهادهای بین المللی از این جشنواره نشانه توسعه و پیشرفت آن در 25 دوره اخیر است و با برنامه ریزی اصولی مسئولان ، ایران اسلامی با شتابی بیشتر به سوی تحقق اهداف و برنامه های مصوب پیش می رود.
وزیر علوم گفت: براساس آمار یکی از پایگاه های معتبر بین المللی ، ایران در سال 2011 در تولید علم ، مقام نخست منطقه و جایگاه 17 جهان را کسب کرده و این در حالی است که آمریکا ، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی با تنزل رتبه مواجه شده اند.
دانشجو افزود: این وضع نوید دهنده آینده ای هر چه روشن تر برای ایران است و از همین رو باید به همه تلاشگران عرصه علمی ادای احترام کرد.
وی ادامه داد: یاد و خاطره شهدای جامعه دانشگاهی به ویژه دانشمندان هسته ای و جهاد علمی کشور را که در سال های اخیر به جرم اسلام خواهی ، میهن دوستی و فعالیت های علمی هدف کینه دشمنان قرار گرفتند و به فیض شهادت نائل شدند گرامی می دارم و از همه مسئولان اجرایی دوره های مختلف این جشنواره قدردانی می کنم.
وزیر علوم همچنین از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در اجرای موفق این جشنواره قدردانی کرد و افزود: با توجه به تأسیس کانون برگزیدگان خوارزمی به ارتباط بیشتر سازمان ها و بنگاه های تولید و صنعت با جشنواره خوارزمی و حمایت از برگزیدگان تاکید می کنم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3893.bos